Nieuws

Op welke SNS-platforms brengen Koreanen de meeste tijd door?

AKPOPHEF

Volgens de app/retail-analyseservice WISEAPP , hier zijn de SNS-platforms waar Zuid-Koreanen de meeste tijd aan besteden!

Voor de maand maart, de totale tijd die Koreanen op het SNS-platform hebben doorgebracht Instagram bedroeg 5,8 miljard uur. Dit betekent dat 15.660.000 Instagram-gebruikers in Zuid-Korea gemiddeld 6 uur en 11 minuten per maand besteden.

Dit plaatste Instagram ook als de vierde meest gebruikte mobiele app in elke categorie, net achter YouTube , KakaoTalk , en Naver . Volgens WISEAPP brachten Zuid-Koreanen in één maand (maart) in totaal 70,5 miljard uur door op YouTube, 30,2 miljard uur op KakaoTalk en 21 miljard uur op Naver.

Na Instagram waren de meest gebruikte SNS-apps: Facebook (4,2 miljard uur/maand), Twitter (2,8 miljard uur/maand), Naver Café (2,6 miljard uur/maand), enz.

Je kunt hieronder ook bekijken welke SNS-apps het meest worden gebruikt door verschillende leeftijdsgroepen! Koreanen in hun tienerjaren gaven evenzeer de voorkeur aan Facebook en Instagram, terwijl Koreanen van in de twintig en dertig sterk de voorkeur gaven aan Instagram.