Nieuws

De comeback-aankondiging van BIGBANG breekt Weibo en QQ Music

Net zo OERKNAL comeback werd aangekondigd, de #OERKNAL tag wereldwijd trending op verschillende sociale mediaplatforms.

Het zorgde voor een buzz op Weibo , China's grootste sociale mediaplatform met 573 miljoen actieve gebruikers. Een uur na de aankondiging kwam de #BIGBANG-tag in de Hot Search-lijst, die erg moeilijk is voor forenzen om binnen te komen.

Alleen in 24 uur, een artikel met de naam 'BIGBANG teaser foto' (BIGBANG-teaserfoto) werd 220 miljoen keer gelezen en een artikel met de naam 'BIGBANG komt op 5 april terug' (BIGBANG's coming back on April 5' werd 190 miljoen keer gelezen.

Niet alleen dat, BIGBANG is ook kapot gegaan! QQ-muziek, China's grootste muziekdienst met 284 miljoen actieve gebruikers.

BIGBANG's GEMAAKT album op de 1e plaats, MADE serie 'A' en 'M' gerangschikt 3e en 9e, en G-Draak 's Kwon Jiyoung album staat op de 3e plaats in de lijst van dagelijkse bestverkochte albums en singles.

Op de post van Sohu Entertainment reageerden netizens:

1.(+5211) Ik kijk uit naar BIGBANG, kijk uit naar G-Dragon!!

2.(+2383) Ik kijk uit naar Taeyang!

3.(+2383) King of K-Pop is terug!

4.(+2111) Het is al 5 jaar zonder enige activiteit, het is echt tijd om terug te keren. Ik kijk uit naar de nieuwe werken van G-Dragon!

5. (+1265) BIGBANG is de muziekkrachtpatser!


Ook deelden Chinezen op Weibo de foto's van het beroemde restaurant dat was ontworpen als het logo van BIGBANG en de kledingwinkel die was ontworpen als de MADE-serie 'D' van BIGBANG en werd genoemd als het lied van BIGBANG 'Als jij.'