Nieuws

'BLACKPINK's World Tour en volledig album, HYBE's nieuwe groepen, NFT-bedrijven en meer' De komende 2022-plannen voor de Big 4 - HYBE, JYP, SM en YG

joynews24.com

Vorig jaar, in het kielzog van de wereldwijde heropleving van K-pop, behaalden de entertainmentbedrijven de hoogste prestaties sinds hun oprichting, met overvloedige vruchten. Gedurende 2021 was de line-up van artiesten geweldig en de resultaten waren briljant. Terwijl het fandom zich uitbreidde in de VS en Europa, gaat de albumverkoop steil omhoog. Naast de bestaande bedrijven nam ook het bedrijf dat gebruikmaakt van kunstenaars-IP's een hoge vlucht. Er zijn nieuwe business-engines gebouwd voor toekomstige groei, zoals fanplatforms, metaverses en non-fungible tokens (NFT's).

De vruchtbare activiteiten van de zogenaamde 'Big 4'-bureaus zoals HYBE , JYP-entertainment , SM-entertainment , en YG-entertainment , die K-pop vertegenwoordigen, zullen naar verwachting doorgaan in 2022.

Van de 'aas' die elk bureau vertegenwoordigt tot de lancering van de 'jongste idolen' die verantwoordelijk zullen zijn voor morgen, deze bedrijven zullen hun wereldwijde reikwijdte uitbreiden met een strakke line-up. Bovendien zal de snelle groei van de entertainmentindustrie naar verwachting doorgaan tijdens de overgang naar het tijdperk van de COVID-pandemie. Overzeese tours en verkoop van albums, merchandise en meer geven aanleiding tot rooskleurige vooruitzichten voor een wereldwijd winstgevende verbetering.

HYBE leidde de wereldwijde groei van K-pop fandom in 2021 met BTS, Zeventien, TXT, ENHYPEN, en andere aangesloten kunstenaars. BTS heeft zichzelf gevestigd als een van de grootste hits op de wereldwijde muziekmarkt door nieuwe platen te schrijven en voor het eerst in ongeveer twee jaar nadat COVID-19 de grootschalige uitvoeringen had stopgezet een offline concert in de Verenigde Staten te houden.

In 2022 zal HYBE actief zijn in belangrijke line-upactiviteiten in Korea en daarbuiten. ENHYPEN zal op 10 januari het nieuwe album 'Dimension: Answer' uitbrengen en de eerste comeback van het HYBE-label in 2022 inluiden. BTS is van plan om dit jaar een nieuw album uit te brengen en plant in maart een offline concert in Seoul. Hoewel de specifieke datum en omvang van het optreden nog niet bekend zijn gemaakt, wordt verwacht dat het een grootschalig evenement zal worden gezien de eerdere promoties en populariteit van BTS.

Naarmate nieuwe artiesten zich voorbereiden om in grote aantallen te debuteren, wordt de line-up steviger. HYBE heeft een nieuwe meidengroep onder het onafhankelijke label IK HEB LIEF , geleid door Chief Branding Officer Min Hee Jin , en een nieuwe meidengroep die wordt gelanceerd door Bron Muziek . Daarnaast werken ze samen met Universele Muziekgroep (UMG) om een ​​debuutproject te plannen voor een wereldwijde vrouwelijke popgroep die over de hele wereld zal plaatsvinden. Daarnaast werkt HYBE samen met HYBE Label Japan om via een auditieprogramma een nieuwe jongensgroep te vinden om in Japan te werken.

Weverse, een fancommunity-platform, is van plan om in de eerste helft van dit jaar een geïntegreerd platform met V Live te lanceren, en de groei zal naar verwachting doorzetten met de geboorte van het grootste entertainmentplatform. Het non-fungible token (NFT)-platform dat samen met Dunamu, de exploitant van Korea's grootste cryptocurrency-uitwisseling Upbit, wordt uitgebracht, staat ook gepland voor de eerste helft van dit jaar. Bovendien komt de uitbreiding van games en drama's met behulp van BTS' IP in 2022.

SM Entertainment heeft vorig jaar haar positie als 'entertainment powerhouse' verstevigd. De nieuwste artiesten line-up, NCT en aespa , waren zeer actief en succesvol, waardoor de verwachtingen voor de toekomst van SM werden gewekt. Daarnaast werd het wereldbeeld van de kunstenaar uitgebreid op basis van: SMCU (SM Culture Universe), en het toekomstgerichte concept waarmee de metaverse werd geënt, trokken K-popfans aan. SM dochteronderneming Beste U , genoteerd op de KOSDAQ, waardoor de service-uitbreiding van het fanplatform wordt versneld.

Dit jaar introduceert SMD SMCU, dat het wereldbeeld van artiesten die door de uitvoerend producent de nieuwe naam 'Metaversal Origin Story' hebben gekregen, uitbreidt Lee Soo Man . Om te beginnen werd 'SMTOWN LIVE 2022: SMCU Express @ Wilderness' op 1 januari wereldwijd gratis online uitgebracht. Als gecomprimeerde trailer voor het SMCU-wereldbeeld werden ongeveer 51 miljoen streams opgenomen in 161 regio's wereldwijd (gebaseerd op Beyond LIVE-toegang) , en werd het meest bekeken Koreaanse online concert. Deze uitvoering was met name zinvol omdat het een locatie werd om toekomstige inhoud in de metaverse uitgebreid te ervaren.

In SM wordt dit jaar verwacht dat grote artiesten zoals NCT en aespa ijveriger worden in hun activiteiten. In het bijzonder wordt verwacht dat NCT dit jaar het grootste albumverkooprecord zal vestigen, aangezien het vorig jaar een record heeft behaald van meer dan 10 miljoen exemplaren in de totale albumverkoop met verschillende eenheidsgroepen zoals NCT Droom, NCT 127, NCT, en WayV hun albums actief promoten. Daarnaast is er een tweede SMTOWN-wereldtournee gepland in grote steden over de hele wereld.

Vorig jaar ging DearU, het fandom-platformbedrijf van SM, naar de beurs op de KOSDAQ-markt, en de betaalde abonnees van DearU Bubble bereikten 1,2 miljoen. SM, het meest actieve bedrijf in de metaverse-industrie, verwacht dit jaar nieuwe NFT-gerelateerde producten te lanceren.

In 2021 kon JYP Entertainment bogen op een solide line-up van artiesten door middel van verschillende activiteiten. TWEEMAAL , ITZY, en Japanse meidengroep NiziU uitstekende resultaten behaald, en verdwaalde kinderen, in hun 4e jaar van debuut boekten ze een cumulatieve albumverkoop van 1,4 miljoen exemplaren, wat hun groei aantoont.

Dit jaar zal JYP Entertainment naar verwachting groei zien in tickets en merchandise-verkoop, aangezien concertwereldtournees van hun grote artiesten zoals TWICE en NiziU op het programma staan. TWICE neemt het voortouw met hun wereldtournee, aangezien alle plaatsen voor elke concertdatum allemaal uitverkocht zijn. Ze zijn van plan om in februari in totaal 7 concerten te houden in 5 steden in de Verenigde Staten. In april vindt er ook een tweedaags concert plaats in de Tokyo Dome. ITZY en Stray Kids zullen naar verwachting ook tours houden in Japan en Amerika, en NiziU plant ook een tour in Japan.

Met een debuutopstelling die de toekomst opfleurt, zullen de nieuwe groepen van JYP ook deelnemen aan de strijd van de idoolgroepen van de 4e generatie. JYP gelanceerd Xdinary Heroes (XH) , een nieuwe boyband met een wereldbeeld dat in december vorig jaar heen en weer beweegt tussen de echte en de virtuele wereld. In februari van dit jaar komt 'Blind Package' uit. De enkele limited edition 'Blind Package', die in juli vorig jaar zonder enige informatie over de groep werd verkocht, overschreed 60.000 pre-orders. de jongensgroep LUID , dat vorig jaar via een auditie tot stand kwam, staat ook dit jaar op het programma.

JYP Entertainment breidt zijn activiteitengebied ook verder uit dan alleen muziek. JYP verwierf in juni 4,3 miljoen aandelen van SM's DearU en werd de op een na grootste aandeelhouder. Bovendien is het voor het eerst als een groot entertainmentbedrijf officieel toegetreden tot de NFT-business. In juli vorig jaar besloot het om de handen ineen te slaan met Dunamu, een blockchain-specialist, om een ​​platformbedrijf te ontwikkelen, distribueren en exploiteren dat NFT-gekoppelde digitale goederen en een reeks aanvullende diensten produceert, distribueert en verhandelt. JYP, dat in de voorhoede van de NFT-markt staat, zal naar verwachting een sterke consumentengroep op de K-pop-markt aantrekken.

Vorig jaar, YG Entertainment's BLACKPINK solo-activiteiten van leden vielen op als: Roos en Lisa bracht buitengewoon succesvolle solo-albums uit. Echter, in vergelijking met andere bedrijven die het hele jaar door idoolactiviteiten hadden, was de comeback-line-up van YG nogal stagnerend. SCHAT en iKON had geen andere comebacks dan het uitbrengen van nieuwe nummers in respectievelijk januari en maart van vorig jaar. Aanvullend, WINNAAR , met zijn leden in militaire dienst, was ook niet in staat om in 2021 een comeback van de groep te zien, maar het verlichtte de teleurstellingen van zijn fans met Kang Seung Yoon en Song Minho solo-activiteiten. Er was geen nieuws van Oerknal en G-Draak 's comeback ofwel.

Omdat artiesten al een lange tijd pauze hebben, wordt verwacht dat de comeback-activiteiten van YG dit jaar in een stroomversnelling zullen komen.

Allereerst komt de groep TREASURE dit jaar als eerste YG-artiest terug en zal voor het eerst in meer dan een jaar een nieuw album uitbrengen. YG zei: ' Aangezien we ons al lange tijd grondig hebben voorbereid, kunt u uitkijken naar de ongekende omvang van ondersteuning en krachtige activiteiten die daarmee samenhangen .' Het is bekend dat BLACKPINK, dat is uitgegroeid tot het uithangbord van YG Entertainment, zich voorbereidt op een wereldtournee en een nieuw full-length album in 2022. Toen Rosé en Lisa vorig jaar hun explosieve wereldwijde populariteit bevestigden, wordt verwacht dat hun fandom zal toenemen. nog sterker worden.

YG bereidt zich ook voor om een ​​nieuwe meidengroep te lanceren. In de tweede helft van vorig jaar gingen geruchten over de lancering van een voorlopige naam, ' Babymonster, ' waren schering en inslag, en het trok enorme aandacht van de industrie. Het is de eerste keer in zes jaar dat het bureau een meidengroep lanceert sinds BLACKPINK in augustus 2016 debuteerde.

YG Entertainment begon vorig jaar ook met het uitbreiden van zijn wereldwijde fandom, met BLACKPINK en andere artiesten die het wereldwijde fancommunity-platform van HYBE betraden Weverse , waardoor een synergetisch effect ontstaat. Het bureau werkt ook samen met het metaverse platform ZEPETO . Zij creëerden ' BLACKPINK Huis ' met BLACKPINK's IP en geopend ' hetzelfde, ' een speciale projectruimte voor YG artiesten en fans. YG zal naar verwachting synergie creëren door continue samenwerking met het Metaverse-platform, passend bij het online tijdperk.