Nieuws

BTS Jungkook's 'Stay Alive' is het nummer met de meeste opeenvolgende dagen op Spotify Global door een Koreaanse mannelijke solist

Jungkook het eerste solonummer, Blijf in leven die zijn prachtige reis als soloartiest is begonnen, heeft onlangs zijn 100-dagen voltooid. Fans vierden het door trending, streaming en het delen van de talloze prestaties van het nummer.

Stay Alive van Jungkook is het nummer dat het langst in de hitlijsten staat van een Koreaanse/kpop mannelijke solist op Spotify Global (34 dagen) en ook het nummer van een Koreaanse mannelijke solist die de meeste opeenvolgende dagen op Spotify Global doorbrengt (29 dagen).

Stay Alive is ook de Koreaanse OST met de langste opeenvolgende dagen op de wereldwijde Spotify Daily Chart.

#1. Blijf in leven - 29 dagen

#2. Met jou - 26 dagen

#3. Kerstboom - 7 dagen

#4. De jouwe - 5 dagen

Stay Alive van Jungkook registreerde ook de hoogste en grootste gefilterde streams van alle Koreaanse OST's voor de opeenvolgende kaartdagen op Spotify Global (eerste 27 dagen). Stay Alive bereikte het met de minimale gefilterde verhouding tussen gefilterde en ongefilterde streams, en pronkt met zijn populariteit onder het publiek.

Jungkook pronkte met zijn ongeëvenaarde muziekpopulariteit door de Aziatische solist te worden met de grootste debuutdag- en weekstreams (zowel gefilterd als ongefilterd) op Spotify. Hij is ook de snelste K-pop en Koreaanse mannelijke act die 1 miljoen tot 2 miljoen Spotify-volgers en 1 tot 7 miljoen maandelijkse luisteraars heeft bereikt, met één solonummer.

Stay Alive is ook het snelste solonummer in de geschiedenis dat 100 tot 109 #1's op iTunes bereikte, de eerste Kpop-idoolsolo die vijf opeenvolgende dagen wereldwijd iTunes overtrof, de grootste debuutdag en -week op Spotify wereldwijd voor een Aziatische solist, en de grootste debuutweek voor een Koreaanse act op Spotify wereldwijd in 2022, de best scorende Koreaanse solo op Billboard Global 200 en Global 200 excl. VS, de hoogste verkoop in de VS en wereldwijd in 2022 na wijzigingen in de verkoopregels van Billboard en nog veel meer.