Nieuws

Het drama 'A Business Proposal' brengt succes aan drie bedrijven met zijn populariteit

nieuws.naver.com

De Koreaanse webtoon en op webromans gebaseerde drama-inhoud ' Een zakelijk voorstel ' heeft in korte tijd enorm positieve reacties gekregen, niet alleen in Korea maar ook in het buitenland, en de inhoudindustrie is booming. Vooral, Netflix , Cacao , en Kruis foto's , die hebben meegewerkt aan de productie en streamingdienst van ‘A Business Proposal’, vieren hun succes.

'A Business Proposal', dat al veel fans had gekregen door de webtoon-serialisatie en webromans, was ook een hit als live-action-drama en wordt beoordeeld als een succesvol geval van 'super intellectueel eigendom (IP).'

Netflix, een wereldwijd platform voor online videodiensten (OTT), streamt het drama sinds 28 vorige maand wereldwijd. Met tien afleveringen onthuld, heeft het drama veel succes opgeleverd.

Volgens een rapport van 31 maart van FlixPatrol , een wereldwijde rankingsite, 'A Business Proposal' behaalde de 24e van deze maand de topposities in 21 landen. Het drama stond in maart ook op de eerste plaats in de niet-Engelstalige dramacategorie voor de 3e en 4e week op rij op de officiële site 'Netflix Top 10', die de populairste populaire shows van Netflix in realtime onthult.

Kakao Entertainment profiteert ook van de voordelen van populariteit die is verkregen door wereldwijde release via Netflix. Dit komt omdat buitenlandse fans massaal naar Kakao's webtoon en webromanplatform Kakao Page komen om de originele webtoon en webroman te lezen.

Volgens Kakao Entertainment is de webtoon-serialisatie van 'A Business Proposal' al voltooid, maar het platform heeft besloten de serie uit te brengen zodat fans deze kunnen herlezen tijdens de uitzending van het drama. In Thailand was het aantal weergaven tien keer zo hoog als voor de uitzending, en dertien keer in Indonesië en Taiwan, waardoor het de meest gelezen webtoon is.

In Japan is de verkoop van Piccoma , een webtoon- en webromanservicebedrijf beheerd door Kakao Japan, verdubbelde net nadat het drama was uitgezonden.

Kakao Entertainment, dat eerder 'A Business Proposal' als een wereldwijde IP had ontdekt en erin had geïnvesteerd, legde uit dat zijn eigen specialisten een wereldwijde fandom hadden weten te verwerven door vertaal- en lokalisatiewerk dat was afgestemd op de gevoelens van elk land.

Cross Pictures, dat dit keer meewerkte aan de productie van het drama, krijgt ook aandacht in de schijnwerpers. Cross Pictures is een dramaproductiebedrijf waarin Kakao Page in 2020 5,8 miljard KRW (~4,8 miljoen USD) investeerde om 49% van het belang te verwerven. Op basis van de productiekennis van Cross Pictures deed Kakao Page een ambitieuze investering om van zijn eigen IP een drama te maken.

Er wordt geëvalueerd dat het synergie-effect van Kakao en Cross Pictures goed werd aangetoond. Het positieve effect van de samenwerking van de twee bedrijven om het drama 'A Business Proposal' te produceren, dat werd uitgebracht na een jaar en zes maanden van samenwerking tussen de twee bedrijven.