Blogs

Enkele van de beste K-popnummers die reclame zijn

K-popgroepen zijn niet alleen een zang- en danspopcultuurfenomeen, maar zijn ook invloedrijke ambassadeurs en gezichten voor enkele van de meest succesvolle en meest prominente wereldwijde merken. Het is dus logisch dat grote merken samenwerken met deze Idols en hun nieuwe reclamecampagne veranderen in K-pop-oorwormen. In mijn lijst zal ik terugkijken op enkele iconische K-popnummers die ook commercials zijn.

* Disclaimer * Deze lijst is niet bedoeld om de nummers of het harde werk van de Idols en productieteams te degraderen omdat het advertenties zijn.

Visual Dreams - Girls Generation voor Intel


Het wereldwijde technologiebedrijf Intel is in januari 2011 een samenwerking aangegaan met Girls Generation om hun nieuwe bezitters op de Koreaanse markt te promoten met het nummer Visuele dromen.

Foto uit de visuele droommuziekvideo

De muziekvideo had het Intel-logo ingebed in de muziekvideo, waarbij de meisjes dansten in witte, futuristische kleding, met de robotarm en nekbewegingen om een ​​technologisch gevoel te geven. Bovendien bevatte de tekst van het nummer veel technologische anekdotes en toespelingen, vooral het woord 'core' dat verwijst naar de Intel I-core.

Het nummer heeft meer dan 11 miljoen views op YouTube sinds de upload in 2011

Lollipop - 2EN1 en BIGBANG voor de LG Lollipop-telefoon


In 2010 wilde het Koreaanse technologiebedrijf LG hun nieuwe kleurrijke Lollipop-telefoon op de markt brengen aan jonge, door technologie geobsedeerde Koreaanse jongeren. Dus wat is een betere manier om dat te doen dan een van de grootste jongensgroepen, BIGBANG, en meidengroep 2NE1 te combineren.

De telefoon kwam in verschillende kleuren die weerspiegeld werden in de gewaagde outfits van de artiesten in de video. Het algemene nummer is pakkend en laat je de naam van de telefoon niet vergeten, waarbij het grootste deel van het refrein bestaat uit het woord 'Lollipop'.

Dit nummer staat op het officiële YouTube-kanaal van YG entertainment en heeft meer dan 94 miljoen views.

Cabi Song- Girls Generation en 14.00 uur voor The Caribbean Bay Water Park

Als je bezoekers naar je nieuwe waterpark probeert te trekken, hoe kun je dat dan beter doen dan met de sexy leden van twee van de grootste K-popgroepen aller tijden? Dit is wat er gebeurde toen leden van Girls Generation en 14.00 uur samenkwamen en zich voordeden als strandwachten in opleiding, om Everland Resorts, waterpark Caribbean Bay te promoten

De Pop Idols werden afgebeeld in hete zwemkleding terwijl ze werkten om strandwachten te worden, eindigend in een leuk feest. En dat allemaal met gebruik van regels als 'Oh Cabi Cabi The hottest hottest'. Om eerlijk te zijn, ik heb het gevoel dat de knappe leden genoeg zouden zijn geweest om me naar het park te lokken, maar het nummer is nog steeds een bop en zit in mijn workoutmix.

De MV staat echter niet op officiële YouTube-pagina's of westerse streamingdiensten. Gelukkig hebben enkele Iconic-fans dit nummer naar onze oren gebracht.

Chocolate Love - Girls Generation voor LG


Als je smeekt om hier een Girls Generation-patroon op te merken, zou je gelijk hebben. Alleen een band van zo'n kaliber als Girls Generation zou veel gevraagd kunnen zijn voor zoveel grote merken en bedrijven, die advertenties tot onvergetelijke hits maken. Het Koreaanse elektronicabedrijf LG was een ander merk dat een stukje van de Girls Generation Chocolate Pie wilde hebben om hun nieuwe Chocolate Phone te promoten.

Dus in 2010 waren we onderworpen aan een zeer sexy maar elegante Girls Generation, die ronddanste met veren en, natuurlijk, de LG-telefoon.

Girls Generation was echter niet de enige die al het plezier beleefde, en mede-SM-groep f(x) bracht hun eigen versie van het nummer uit met hun kenmerkende tech-vibe.


My Color - HyunA voor Toyota Collora

In 2013, toen het Japanse autobedrijf Toyota op zoek was naar een beroemde K-pop Idol, was HyunA een ongelooflijke keuze. Het toenmalige lid van 4 Minute was een grote ster die danste met en voor de verschillende nieuwe kleuren van de Toyota Corolla.

Het aanstekelijke nummer werkte voor Toyota en de verkoop voor de regio nam toe. Dus terwijl sommigen een nieuwe auto kregen, kregen K-pop- en HyunA-fans een nieuw nummer.


Hoewel dit natuurlijk niet alle K-popnummers zijn die reclame zijn, zouden dit mijn top vijf moeten zijn. Wat denk je? Deel uw gedachten of enkele van uw favoriete nummers/commercials.