Albumrecensies

[Album en MV Review] f(x) - 'Red Light'

f(x)



f(x) is terug en brengt 11 nieuwe tracks op jouw manier! Ze staan ​​bekend om hun uitgesproken, unieke muziekstijl en het vermogen om uitdagende dansroutines aan te nemen. Ze hebben hun derde volledige album uitgebracht na ' Roze plakband .'



Het album begint met het titelnummer ' Rood licht ,' die een all-kill scoorde en de hitlijsten versloeg op geen enkel. 1 op maar liefst acht muzieksites - Bugs, Daum, Genie, Melon, Mnet, Olleh Music, Naver Music , en Soribada . Ik was opgewonden toen ik het voor het eerst hoorde. Zeer electro-house en doet sterk denken aan hun oudere, pre-2013 output. Stilistisch deed het me denken aan ' NU ABO ' met de start-stop machine-achtige verzen. De teksten vragen je om te stoppen en te genieten van het leven. Ik zeg gewoon stop en geniet een tijdje van dit nummer.

' MELK ' is een aangename luisterervaring, te beginnen met de geluiden van een kat, die blijkbaar zijn melk verdedigt. Ik moest er om lachen, behalve het geluid van een pistool dat gespannen werd. Deze track is glad als zijn naamgenoot. Ik kan me voorstellen dat een remix van dit nummer op Caribische stalen drums wordt gezet. Het nummer gaat over het proberen om melk te gebruiken om af te koelen na een verhitte breuk. Ik hou van dit deuntje. Het herhaalde refrein 'Giet het op mijn hart, giet het in mijn hart, mijn melk, verbrand' is ongelooflijk pakkend.



Het derde nummer is ' Vlinder .' De staccato coupletten ondersteund door een synth track zijn pure f(x) met een refrein dat lui lijkt te zweven als wolken op een zomerse dag. Een mooi en vakkundig uitgevoerd stukje zachte pop dat afwisselt tussen catchy en luchtig. Hier vergelijken de meisjes een minnaar met een vlinder.

De volgende is ' Regenboog ,' midtempo en speels. Ik hou van het refrein, maar Amber's herhaalde regel ' kongdak kongdak kongdak kongdak kongdak kongdak Rainbow ' was schokkend, waardoor het nummer een ongelijkmatig gevoel kreeg.

' De hele nacht ' is fluweelzacht en speels op een goede manier. Teddy Riley is hier verantwoordelijk voor en dat is te zien. Behalve de Koreaanse tekst zou 'All Night' niet misstaan ​​op de top 40 radio. Funky en vrolijk, het hele nummer werkt van de verzen tot het refrein.



Voor wie het nog niet weet, ' Vakantie ' is Frans voor vakantie en lijkt op ' bakangseu ', het woord dat Koreanen hebben aangenomen om hetzelfde te betekenen. Het is niet moeilijk om erachter te komen waar dit nummer over gaat. Een zeer vrolijke en plezierige partytrack.

' Spuug het uit ' doet me erg denken aan ' Zig Zag 'van 2012' Elektrische schok. ' Dat is geen probleem, want ik hou van beide nummers. Het lied gaat over het uitspugen van de leugens van een geliefde die een indigestie veroorzaken. Razendsnelle raps, gehaaste zang, staccato-achtige songstructuur en elektronische breaks maken dit nummer ongelooflijk aanstekelijk en leuk.

Weer een stukje electropop,' Boem Bang Boem ' lijkt het tempo bijna te verlagen, en de meisjes weven hun zang mooi in de hoofdverzen, maar het refrein, ' Boem Bang Boem ,' is een beetje misplaatst. Gelukkig komt het niet zo vaak voor als het zou kunnen. Het is geen slecht deuntje, het is alleen dat het refrein niet genoeg is ingesteld en te plotseling is naar mijn smaak. De teksten spreken over voor jezelf opkomen en zelfverzekerd zijn.



' Dracula ' is uptempo met staccato zang, zoals we gewend zijn van f(x), vakkundig met elkaar verweven met zijdezachte harmonieën terwijl� Amber riemen ertussen verzen uit. Een vreemde keuze voor de zomer, dit nummer hoort eigenlijk op een Halloween-feestmixtape. Dat wordt gemakkelijk over het hoofd gezien, want dit is een opvallende track.

Het 10e lied, ' Zomer liefhebber ,' begint ontspannen, maar wanneer ze het refrein bereiken, zingen ze het uit. Dit is pure K-Pop, mensen, van de pakkende beat tot de herhaalde teksten. En ik vind het leuk. Ik kan je niet vertellen waarom, maar het past goed bij dit album.



Het laatste nummer is ' Papieren Hart ,' een easy-going mid-tempo nummer met erg mooie stukken en een locomotief-achtige puffende beat. Beginnend met een ukelele of banjo, krijgt het nummer een etherische kwaliteit naarmate het vordert. Zoals je zou verwachten, vraagt ​​het meisje haar minnaar om voorzichtig te zijn met haar hart, delicaat als papier. Hook-gevuld en volbracht, het is een geweldig slotnummer voor een geweldig album.

Voor het geval je het niet kon zien, ik heb erg genoten van dit album. Sommige nummers doen me denken aan hun eerdere, meer experimentele albums, wat mooi is.�' Roze plakband ' was niet naar mijn zin, leek te algemeen en probeerde toegankelijker te zijn, en ze verdoezelden hun danspasjes voor de single ' Rum Pum Pum .' Als techno-fan kan ik dit album zeker aanraden aan iedereen die veel synth op zijn K-Pop wil. �

Aanbevolen nummers : 'Rood licht', 'Dracula', 'De hele nacht', 'Spuug het uit'.

MV BEOORDELING

Tegen de tijd dat dit artikel werd geschreven, was de video voor 'Rood licht' � verzamelde 4,5 miljoen views en had 2 miljoen views op zijn eerste dagje uit. Blijkbaar is er enige controverse over geweest, van beschuldigingen van bijbelverbranding tot het lied zelf dat verbannen werd van spelen door KBS tot het woord ' Rups ' werd veranderd, waarbij Caterpillar de naam is van een bedrijf dat mijnbouwapparatuur, bouwmachines en locomotieven vervaardigt.

De meiden zijn met deze MV voor een donkerder beeld gegaan. De video speelt zich klaarblijkelijk af in een hangar op een luchthaven of iets dergelijks. Verduisterde decors, licht dat door ramen stroomt, verschillende outfits en zwart-witscènes worden afgewisseld met kleur. Volgens persberichten Crystal was het zat om er mooi uit te zien, en daarom schoten ze bewust voor minder kleurrijke en schattige beelden.

Terwijl de dansmoves doen denken aan ' Rum Pum Pum ,' de video zelf heeft een heel ander gevoel. Sommige outfits hebben een militair-sexy snit, vergelijkbaar met: 'I My Me Mine' van 4 minuten. Het geeft de meisjes een heel ander beeld en het lijkt hier te werken. Ze lachen ook veel minder dan in MV's als ' Hete zomer ,' waardoor de video een serieuzere uitstraling krijgt.



Ik weet niet zeker wat de telefoon, het brandende boek of de heterochromische kat met iets te maken hebben, maar ze dragen bij aan de dynamische omgeving. De abrupte snitten, kostuumwisselingen en vreemde symbolische beelden geven deze video energie. Op een vreemde manier doet het me denken aan een donkerder, somberder' Elektrische schok .' Ik moet de regisseurs een pluim geven. Het mag dan 'Red Light' worden genoemd, maar er is geen stoppen aan, want ik heb dit elke dag, meerdere keren per dag sinds de release, en ik ben het nog niet beu. Misschien is het het deuntje zelf.