Nieuws

Fantrend 'BIGHIT PROTECT JUNGKOOK' nadat een burger een klacht heeft ingediend bij de FTC over de controverse over de 'achterdeuradvertentie' van Jungkook

entertain.naver.com

Op 1 oktober, een exclusief verslag van de media-outlet Sports Kyunghyang bleek dat een burger een klacht had ingediend bij de Fair Trade Commissie (FTC) met betrekking tot:BTSlidJungkook'achterdeur advertentie' controverse. Backdoor-reclame verwijst naar de praktijk van niet-openbaar gemaakte of 'achterdeur'-reclame door Koreaanse beroemdheden, waarbij reclame wordt gemaakt voor producten zonder hun banden met het bedrijf bekend te maken of te worden betaald om het te promoten.

Volgens het rapport vraagt ​​de burger om zware straffen.

De persoon, die beweerde boos te zijn door de recente controverse over achterdeuradvertenties, verklaarde: ' Ik verzoek u de controverse achter de achterdeuradvertentie van BTS-lid Jungkook grondig te onderzoeken en er passende maatregelen tegen te nemen.' Deze klacht is ingediend bij de FTC.

De burger verklaarde: De lancering van Six6uys Co., Ltd een kledingmerk genaamd 'GRAFFITIONMIND' begin september dit jaar. Jungkook droeg zijn kleding en verscheen op NAVER V Live. Een paar dagen later plaatste Jungkook een foto met hetzelfde shirt in een andere kleur.' De persoon bleef uitleggen, ' Het kan worden gezegd dat BTS de beste K-popgroep is die Korea vertegenwoordigt en een astronomische invloed heeft. Hoewel hij geen mening deelde over de kleding of fans vertelde dat ze het modemerk moesten dragen, is het dragen van Jungkook in de uitzending en het blootstellen van de kleding op sociale media voldoende om de verkoop van het merk exponentieel te verhogen.' De persoon bleef uitleggen, ' Dit is een zaak die een onbalans kan veroorzaken in de markteconomie die een eerlijke markt zou moeten zijn.'

Eerder, Wij Korea gemeld datBTS'sJungkookheeft zijn functie als huisdirecteur van Six6uys Co. , Ltd, een bedrijf opgericht door zijn broer Jeon Jung Hyun . Er wordt gespeculeerd dat hij kan hebben ontslag genomen onmiddellijk na de controverse over de achterdeuradvertentie van het kledingmerk van zijn broer.

Een meerderheid van de fans zegt: 'Het is moeilijk om dit als achterdeurreclame te zien, aangezien hij er nooit reclame voor heeft gemaakt.' Een BTS-fan verklaarde: 'Jungkook heeft nooit het label van de kleding genoemd in de selfiefoto of de V Live. Hij heeft de kleding nooit aanbevolen of fans aangemoedigd om te kopen.'

Volgens de richtlijnen van de FTC is het aanbevelen of instaan ​​voor een merk zelfs wanneer een derde partij die geen reclamebedrijf is, zegt dat een product goed is, een product beoordeelt of anderen aanbeveelt het product te gebruiken. Aangezien Jungkook deze dingen niet deed, moet het niet als achterdeurreclame worden beschouwd.

BTS-fans komen samen om te vragen HYBE om Jungkook te beschermen tegen dergelijke onredelijke kritiek. #StandForJK en GROTE SLAG BESCHERM JUNGKOOK wereldwijd trending op Twitter als fans tweeten berichten ter ondersteuning van het idool.