Films

[Spoilers] Filmrecensie: 'Masquerade'

Afgelopen weekend, acteur Lee Byung Hun liep over de rode loper bij de première in Los Angeles van zijn eerste historische dramafilm ' Maskerade ' (Koreaanse titel: ' Gwang Hae: De man die koning werd '). 'Masquerade' opende op vrijdag 21 september in geselecteerde theaters in Noord-Amerika.

---

> Plotsamenvatting

'Masquerade' is geschreven door ' Oude jongen 's co-schrijver Hwang Jo Yoon en wordt geregisseerd door Choo Chang Min . De film is gebaseerd op de contrasterende reputaties van de vijftiende koning van de Joseon-dynastie, Koning Gwang Hae . Tijdens het achtste jaar van koning Gwang Hae's regering citeerden de paleisjournalen de koning die zei: ' Leg niet vast wat bedoeld is om verborgen te blijven, ' met twee weken aan ontbrekende journaalposten. 'Masquerade' staat stil bij een mogelijk scenario dat de verschillende reputaties en de ontbrekende journaalposten zou kunnen verklaren.

Lee Byung Hun (' Ik zag de duivel ', ' Iris ') schittert als zowel King Gwang Hae als de laagwaardige artiest Ha Seon. Terwijl het leven van koning Gwang Hae in het paleis wordt bedreigd, leidt hij zijn belangrijkste koninklijke secretaris Heo Gyun, gespeeld door Ryu Seung Ryong (' Alles over mijn vrouw ', ' Persoonlijke smaak '), om iemand te vinden die op hem lijkt om als tijdelijke body double te dienen.

Wanneer de koning plotseling ziek wordt door een mysterieus gif, wordt zijn lichaamsdubbel Ha Seon gevraagd om in het geheim de koning te vervangen door Heo Gyun. Ha Seon wordt geleid door Heo Gyun en de oppereunuch van de koning Jo, gespeeld door Jang Kwang | (' Smeltkroes '), in hoe je je als de koning moet gedragen. Maar als Ha Seon geleidelijk in politieke situaties begint te stappen, begint hij beslissingen te nemen die waarschijnlijk niet door koning Gwang Hae zullen worden genomen, wat voor opschudding zorgt onder zijn vijanden in het paleis.

Andere opmerkelijke vermeldingen zijn onder meer acteur Kim In Kwon (' Snel ', ' Op mijn manier '), die schittert als de verdachte lijfwacht van de koning, Captain Do, actrice Han Hyo Joo (' Alleen jij ', ' Dongyi '), die de teruggetrokken koningin speelt, en actrice Shim Eun Kyung (' Romantische hemel ', ' Zonnig '), die schittert als Sawol, de voedseltester van de koning.

===

> Mijn mening (Opmerking: dit weerspiegelt de mening van de auteur, en niet noodzakelijk die van� allkpop .)

Het concept van een overstap tussen twee mensen met een significant verschillende achtergrond is niet nieuw. Je hebt het waarschijnlijk al vaker gezien of gelezen. De makers van 'Masquerade' hebben echter uitstekend werk geleverd door het verhaal opnieuw te vertellen met behulp van het historische Koreaanse paleisleven en door komische en dramatische elementen te combineren.

In een recent interview sprak Lee Byung Hun zijn bezorgdheid uit over de vele komische scènes in de film, die hij 'risicovol' noemde. Ik begrijp waarom hij bezorgd zou zijn, aangezien er een veelvoud aan komische scènes is. Ze waren echter goed verweven in de dramatische film. Ook is Lee Byung Hun een acteur die bekend staat om zijn serieuzere rollen in films als 'I Saw the Devil' en ' Een bitterzoet leven ', maar hij bleek een echte komiek in 'Masquerade'.

Hij toonde de diepte van zijn acteervermogen in 'Masquerade' door te spelen wat meer leek op drie verschillende karakters: de tirannieke koning Gwang Hae, de speelse en nieuwsgierige Ha Seon en Ha Seon's afbeelding van koning Gwang Hae. Ik geloof dat Lee Byung Hun elk personage grondig heeft ontwikkeld, van hun stemgeluid tot de aard van hun voetstappen. Ik was nooit in de war over wie hij speelde. King Gwang Hae (en Ha Seon's afbeelding van de koning) en Ha Seon waren zelfs zulke onderscheidende personages dat ik vaak zou vergeten dat ze door dezelfde acteur werden gespeeld.

Over voetstappen gesproken, de filmmakers hebben slim gebruik gemaakt van zowel het geluid als de aard van voetstappen om de sfeer van verschillende scènes te creëren. Bijvoorbeeld het snelle schuifelen van de hofdames, de pittige passen van Ha Seon en de zware treurige stappen van de koningin.

Over het algemeen was 'Masquerade' erg boeiend en onderhoudend met lach en traan van begin tot eind. De acteurs en cinematografie waren top, waardoor het niet-originele thema van de film fris leek. Kijkers kunnen ook meer te weten komen over de verschillende rollen binnen het Koreaanse paleis en de verwachtingen van koningen uit de Joseon-dynastie. Ik zou deze film aanraden aan iedereen die geïnteresseerd is in het Koreaanse paleisleven, maar houd er rekening mee dat deze film echt de grens tussen komedie en drama bewandelt.

===

'Masquerade' zal vanaf vrijdag 21 september te zien zijn met Engelse ondertitels op de volgende locaties.

Los Angeles, CA ��CGV-bioscopen
Seattle, WA ��AMC Alderwood
Houston, Texas - AMC Studio
Dallas, Texas ��AMC Grapevine Mills
Philadelphia, Pennsylvania ��AMC 309
New Jersey AMC Ridgefield Park
New York ��AMC Empire
Las Vegas, Nevada - Eeuwen Zonnekust
Chicago, Illinois ��AMC Showplace Niles
Atlanta, GA ��AMC Koloniaal
Toronto, ON, Canada ��Cineplex Odeon Yonge & Dundas
Toronto, ON, Canada ��Cineplex Odeon Sheppard
Vancouver, BC, Canada ��Cineplex Silvercity Coquiltam
Honolulu, HI Geconsolideerde Pearlridge

-

Officiële filmtrailer

-

-

Promo-evenement

CJ Entertainment houdt momenteel een weggeef-evenement waarbij je een kamergrote poster van 'Masquerade' kunt bemachtigen, gesigneerd door Lee Byung Hun. Kijk voor meer informatie op de evenementpagina op Facebook.

-

Bezoek de website van Masquerade 2012 voor meer informatie.

Let op: Dit artikel geeft niet de mening van annemieturtelboom weer, alleen die van de auteur.