Nieuws

HYBE zegt dat ze hun financiële afhankelijkheid van BTS zullen verminderen en hun gaming-activiteiten zullen verbeteren

nieuws.v.daum.net

HYBE , de thuisbasis van de wereldwijde K-popgroepBTS, is in de gaming-business gedoken, wat wordt geïnterpreteerd als onderdeel van een poging om zijn inkomstenmodel te diversifiëren van de bestaande muzieklabel-business, die sterk afhankelijk is van BTS, naar nieuwe activiteiten zoals games, non-fungible tokens (NFT), en de metaverse.


Volgens de investment banking (IB)-industrie heeft HYBE besloten een bedrijf op te richten in de Verenigde Staten en de game-ontwikkeling en uitgeverij over te dragen aan dit bedrijf. De naam van het nieuwe bedrijf is waarschijnlijk ' HYBE IM, ’ die is vernoemd naar de organisatie van de huidige speldivisie. Het bevordert ook partnerschappen met grote binnen- en buitenlandse gamebedrijven zoals: Krafton, Netmarmer, en NCsoft. In sommige gevallen kan het een manier zijn om een ​​joint venture op te richten in de Verenigde Staten. HYBE kondigde ook aan dat het een NFT-joint venture zou oprichten met: Dunamu in de Verenigde Staten in de eerste helft van dit jaar. Geschat wordt dat HYBE een grote sprong voorwaarts maakt in de toekomstige contentbusiness op de wereldmarkt, waarbij alle bedrijven die de steunpilaar van de nieuwe business van het bedrijf zullen zijn, hebben besloten zich in de Verenigde Staten te vestigen in plaats van in Korea.

HYBE betrad de gamebusiness door Superb, een ontwikkelaar van ritmegames, in 2019 over te nemen en op te nemen als een 100% dochteronderneming. Vorig jaar werd het bedrijf samengevoegd met de game-business van het bedrijf om de omvang te vergroten en onlangs gereorganiseerd in een nieuwe organisatie genaamd HYBE IM. HYBE IM heeft 70-80 game-ontwikkelingspersoneel. In 2019 lanceerde het 'BTS World' in samenwerking met Netmarble, de op een na grootste aandeelhouder van HYBE, en bracht in februari vorig jaar games uit zoals 'Rhythm Hive' met BTS-leden als personages. De resultaten van de games die tot nu toe zijn uitgebracht, zijn echter beneden verwachting.



De industrie verwacht dat HYBE zijn game-activiteiten aanzienlijk zal verbeteren. HYBE introduceert het bedrijf sinds de beursgang in oktober 2020 als een platformbedrijf in plaats van een entertainmentbureau. Het idee is om te breken met de structuur van het koesteren en debuteren van artiesten en het verkopen van albums en een platform te bouwen dat continu communiceert met fans om continue inkomsten.

HYBE heeft zich de afgelopen drie jaar voorbereid door games te selecteren als een van de kerninhouden om dit concept te realiseren. Vorig jaar werd voormalig Nexon CEO Park Ji Won vorig jaar aangenomen als CEO van HYBE, wat de beweging van het bedrijf om zijn doelen te bereiken een boost gaf.

HYBE heeft bekendgemaakt dat het heeft besloten zijn game-activiteiten te versterken om de afhankelijkheid van het bedrijf van de inkomsten van BTS te verminderen. Big Hit Music, waartoe BTS en TXT behoren, boekte vorig jaar een bedrijfswinst van 127 miljard KRW (103 miljoen USD), goed voor ongeveer 66% van HYBE's totale bedrijfswinst van 190,3 miljard KRW (154 miljoen USD). Jin, het oudste lid van BTS, werd geboren in 1992 en moet tegen het einde van dit jaar in het leger gaan volgens de huidige dienstplichtwet. Hoewel de Nationale Assemblee een wetsvoorstel voor bijzondere dienstplicht tegen BTS bespreekt, is er veel tegenstand, dus veel onzekerheid.

De game-industrie is een representatief veld dat direct gebruik kan maken van de intellectuele eigendomsrechten (IP) van haar artiesten, zoals BTS, en wordt beschouwd als een sleutelfactor in het zogenaamde 'fandom to earn'-aspect, dat leidt tot winst. In een recente conference call voor investeerders introduceerde HYBE de capaciteiten van zijn interne game-personeel en onthulde zijn toewijding aan de game-business.

Een analist die verantwoordelijk is voor HYBE bij een binnenlands effectenbedrijf zei: Als er een game wordt ontwikkeld die direct contact met favoriete artiesten binnen de metaverse mogelijk maakt, in plaats van simpelweg BTS-nummers en personages uit de game te lenen, zal de gamebusiness een ongeëvenaarde cashflow genereren. .'