Blogs

Ieders favoriete melk: de geschiedenis van bananenmelk

AKPOPHEF

Als je een fan bent van Koreaans eten en cultuur, of als je in de buurt van een Koreaanse gemeenschap woont, heb je dit product waarschijnlijk op de lokale Koreaanse of Aziatische markt gezien.

Bananenmelk -- de naam lijkt niet te kloppen voordat je hem probeert, maar je zult aangenaam verrast zijn hoe geweldig deze melk in een doos smaakt! Bananenmelk is verwerkte melk met bananensmaak die voor het eerst werd gemaakt in Zuid-Korea en nu in veel verschillende landen over de hele wereld wordt verkocht!

Dus laten we stoppen en eens kijken hoe bananenmelk is begonnen en hoe het vandaag de dag een hoofdbestanddeel van K-food werd! Maar zet eerst de achtergrondmuziek aan met 'Banana Allergy Monkey' van Oh My Girl Banhanah!

Binggrae's Banana Milk werd voor het eerst geproduceerd in 1974 en heeft nog nooit de nummer 1 in de gelederen gemist. Naar verluidt worden er per dag gemiddeld 800.000 bananenmelk verkocht, en er is een enorme schare fans genaamd 'The Banana Milk Loving Group'. Deze bananenmelk was ook het EERSTE enkelvoudige melkproduct dat meer dan 100 miljard won won in omzet en winst. Dus... hoe is dit product zo geliefd geworden?

Verrassend genoeg is de geschiedenis van Banana Milk niet wat je ervan verwacht. In de Verenigde Staten kunnen we melk in dozen zien; in Zuid-Korea heeft het melkproduct met bananensmaak echter de vorm van een dikke fles, wat bijdraagt ​​aan zijn charme.

Productie van bananenmelk

In de jaren zestig zette de Koreaanse regering een campagne en beleid op om de melkconsumptie in het land uit te breiden. Gedurende deze tijd werd Korea eigenlijk beschouwd als een derdewereldland en ze waren nog steeds economisch en financieel aan het herstellen van de Koreaanse oorlog. Korea had het economisch moeilijk en ze probeerden hun landbouw te vergroten om financieel beter af te zijn.

De president bezocht destijds West-Duitsland en ontdekte dat kinderen veel melk dronken op school en dacht dat dit een perfect idee zou zijn om in Korea zelf uit te voeren. De president zag dat de mensen in West-Duitsland steeds groter werden met de melkconsumptie en wilde deze melkconsumptie in zijn eigen land heel graag op gang krijgen. De regering kreeg zelfs steun van West-Duitsland om de steun te vergroten; maar omdat melk zelf zo'n zeldzaam product was en het land helemaal niet welvarend was, reageerde het nogal matig.

Hoewel melk tegenwoordig heel gewoon is, was melk in de jaren zestig helemaal niet gebruikelijk. Sommige problemen waren dat melk zelf niet gebruikelijk was en dat je dit product moest kopen. Gezien de economische status van het land voelden de burgers zich eerder niet aangetrokken tot het product. Omdat melk een zuivelproduct is, zou het land kinderen met maagklachten zien na het drinken van melk, wat leidde tot een reactie die de president niet had verwacht.

Hierdoor begon het land aan andere methoden te denken, en toen bracht Binggrae de melk met bananensmaak uit - een verwerkte melk en de eerste in zijn soort in Zuid-Korea.

Kinderen en studenten waren dol op dit product, vooral omdat de banaan eigenlijk ook een zeer zeldzame en dure vrucht was in Zuid-Korea. Ze kregen toegang tot melk die naar deze exotische vrucht smaakte, wat een warme reactie van het publiek opleverde.

Leuk weetje - Toen bananenmelk voor het eerst werd uitgebracht, was er eigenlijk geen banaan, maar het was gewoon een mix van vanille-extract en andere ingrediënten. Snel vooruit naar vandaag, vanwege juridische problemen zit er nu 1% banaan in de bananenmelk!

Bananenmelk bleef stijgen en slaagde zelfs tijdens de IMF-crisis in 1997 door bundels bananenmelk te introduceren tegen een lage, lage prijs. Terwijl het hele land economisch te lijden had, had Binggrae een omzetstijging.

Net als Coca-Cola en zijn kenmerkende flesvorm, stond Banana Milk ook bekend om zijn gemakkelijk mee te nemen flesvorm. Als je in Zuid-Korea deze fles ziet, weet je meteen dat het bananenmelk is.

Leuk weetje - Het ontwerp van de bananenmelkfles is eigenlijk geïnspireerd op een maanpot.

De bananenmelk ging verder dan het eigenlijke product, en ze zetten hun marketingspel voort door zich te richten op millennials en Gen Z door cosmetica met bananenmelksmaak uit te brengen, een flagshipstore in Zuid-Korea te openen en verschillende samenwerkingen te organiseren. Door dit eindeloze harde werk bleef de verkoop van bananenmelk elk jaar omhoogschieten.

Bananenmelk heeft ook verschillende smaken van hun melk vrijgegeven, zoals lychee-perzik, mandarijn, zoete aardappel en candybar-smaken.

We hebben ook veel beroemdheden gezien als het model en de ambassadeurs van bananenmelk -- om er maar een paar te noemen, we hebben IU en Lee Kwangsoo.

Bananenmelk is zo'n geliefd product bij veel mensen over de hele wereld. Je bent misschien een kind of een volwassene, maar het is moeilijk om bananenmelk te laten liggen. We blijven de groei vandaag zien en we hopen dat bananenmelk echt een hoofdbestanddeel van Koreaans eten en cultuur kan worden! Zorg ervoor dat je vandaag nog naar je lokale H-mart gaat voor een bananensmaakmelk!