Nieuws

De Artist-Made Collection van j-hope is de snelste BTS-merchandise die uitverkocht is


j-hoop 's side by side mini-tas en HOPE potset merchandise zijn momenteel de snelste BTS door kunstenaars gemaakte collectie uitverkocht zijn. Elk was uitverkocht in respectievelijk minder dan 49 seconden en 36 seconden in de Amerikaanse winkel en respectievelijk 41 seconden en 44 seconden in de wereldwijde winkel.

Dus, laten we beginnen... wat is de door kunstenaars gemaakte collectie van j-hope? Op 17 januari werd j-hope's eigen ontworpen merchandise onthuld door HYBE MERCH op hun Twitter:



Fans waren meteen gefascineerd door de items en hoe persoonlijk en attent ze waren. Het was duidelijk hoe j-hope de tas ontwierp met bepaalde ideeën in gedachten: stijl, comfort en betekenis!


Hij toonde veel aandacht voor detail: een echt evenwicht tussen stijl en comfort. Hij dacht dat de tas te 'gewoon' zou zijn als alles van denim was, dus voegde hij er een kettingriem aan toe voor stijl. Hij zorgde er echter ook voor dat er een schouderkussen werd toegevoegd, zodat het de persoon die het gebruikt geen pijn zou doen:


Vervolgens verkleinde hij de lettergrootte van zijn logo en ging voor een subtiel lettertype ten behoeve van een luxe stijl!

De betekenis van de naam van de tas is ook erg belangrijk - fans merkten snel hoe 'zij aan zij' en de blauwe kleur van de tas hen deed denken aan het nummer 'Blue Side' van j-hope. Dit was echter wat Hoseok in het bijzonder te zeggen had:

Dus Hoseok wilde dat fans een persoonlijke band met het item voelden en dat ze herinnerd zouden worden aan hun band met elkaar.

Dit zie je ook terug in het ontwerp van de ritsen - wanneer ze in elkaar gezet worden. Ze vormen een oneindigheidssymbool - inspirerende bedachtzaamheid door en door!


Tot slot, en het meest creatieve van allemaal, is hoe elk van de tassen speciaal is:


Dit thema gaat ook verder met de HOPE-potten, waarvan j-hope ARMY's bedoelde om ze naar eigen wens te personaliseren:

Hij gaf ze zijn eigen persoonlijke touch door op elk zijn eigen couplet uit het BTS-nummer 'Magic Shop' te printen:

'Als een roos als hij bloeit'
Als een kersenbloesem wanneer hij uiteenvalt
Als een ochtendglorie wanneer het verwelkt
Zoals die mooie momenten'

Deze teksten dateren uit 2015, toen Hoseok dit vers schreef in zijn 'thanks to'-bericht in het HYYH pt.1-album:

Het is duidelijk dat elk klein detail belangrijk voor hem is!

j-hope is immers zeer attent in zijn keuzes:

twitter.com/jhs_vibes/status/1483753832849068032?s=20

Dit alles in aanmerking nemend - comfort, stijl en speciale betekenis... is het geen wonder dat het allemaal zo snel uitverkocht was! Maar hoe weten we dat zeker? Laten we het uitzoeken...

De merchandise van j-hope was het snelst uitverkocht, zowel in de VS als wereldwijd, gegevens verstrekt door @BTSMerchData op Twitter:

Terwijl de merch van andere leden in iets minder dan een minuut uitverkocht was rond de 50 seconden, liet de merch van j-hope weinig kans voor iemand om te kopen.

Dit artikel hoopt ook enkele van de misvattingen en beweringen over uitverkochte artikelen te ontkrachten. Het blijkt dat merchandise niet in één seconde 'uitverkocht' kan zijn, of voordat de artikelen in de uitverkoop gaan:

Dit verhaal is zowel onjuist als fans ervan weerhouden om echt te proberen merchandise te bemachtigen bij de lancering! Wees dus niet bang voor de concurrentie bij het kopen van de merch-mensen; misschien heb je gewoon geluk! (ik niet...)