Nieuws

Het Korean Intellectual Property Office om de regelgeving voor nagemaakte K-pop-merchandise die online wordt verkocht aan te scherpen

entertain.naver.com

De Koreaans Bureau voor Intellectuele Eigendom en de Octrooi- en merkenbureau zijn in beweging om K-Pop-inhoud te beschermen.

Het Korean Patent and Trademark Office verwacht een toename van de online distributie van namaakgoederen (merchandise, geplande producten gelanceerd door specifieke merken of beroemdheden) die in populariteit toenemen van K-Pop, zoals BTS , BLACKPINK , en meer. Het Koreaanse Bureau voor Intellectuele Eigendom, Octrooien en Handelsmerken kondigde op de 7e aan dat het zou gaan optreden tegen deze nepproducten.

Sinds vorige maand houden het Korean Intellectual Property Office en het Patent and Trademark Office, samen met de Korea Music Contents Association en entertainmentbureaus, de belangrijkste online markten in de gaten voor namaakproducten die verband houden met K-pop.

Het Koreaanse Bureau voor Intellectuele Eigendom zal, in samenwerking met het bureau van BTS, beginnen met het bestrijden en uitroeien van namaakgoederen die verband houden met goederen tijdens het concert van BTS dat deze maand zal plaatsvinden.


De speciale gerechtelijke politie van het Koreaanse Bureau voor Intellectuele Eigendom zal samen met het BTS-bureau HYBE vóór de uitvoering samen optreden tegen nep-merchandise. Het bureau verzocht fans ook om af te zien van het online kopen van namaakgoederen en de goederen te kopen via het officiële platform van het bedrijf.

Eerder heeft de Special Judicial Police Industrial Property van het Koreaanse Bureau voor Intellectuele Eigendom strafrechtelijke vervolging ingesteld tegen vier groothandelaren die in 2019 namaakproducten met betrekking tot BTS-goederen via online en offline kanalen distribueerden en 7.600 artikelen die inbreuk maakten op handelsmerken in beslag namen.

Moon Sam Seop, directeur van het Industrial Property Protection and Cooperation Bureau van het Korean Intellectual Property Office, zei: Om de distributie van namaakproducten met betrekking tot Hallyu-inhoud te voorkomen, zijn we van plan om in samenwerking met de Korea Music Content Association de inbreuk op handelsmerken te blijven monitoren en aan te pakken. .