Nieuws

Media-outlet onthult hoeveel Free Zia wordt betaald per gesponsorde post op sociale media

n.nieuws.naver.com

Schoonheid YouTuber Free Zia (Song Ji Ah), die een controverse veroorzaakte vanwege de kwestie van het dragen van nep-luxemerken, staat erom bekend hoge kosten voor gesponsorde inhoud te hebben die veel hoger zijn dan waar zelfs topberoemdheden om vragen.


Gratis Zia steeg naar het sterrendom door de Netflix amusementsprogramma ' Singles Inferno ' en is dankzij het imago dat zij en haar bureau online creëerden uitgegroeid tot de meest gewilde influencer van topmerken. Van luxe merkuitingen tot recensies, luxe appartementen tot dure kleding en accessoires, Free Zia was de 'ambitieuze' vrouw in de wereld van sociale media geworden.

Hierdoor overschreed het aantal abonnees op het YouTube-kanaal van Song Ji Ah de 1,9 miljoen, en haar Instagram-volgers groeiden snel tot 3,4 miljoen, met fans van over de hele wereld.

Volgens het bureau van Song Ji Ah, Hyowon CNC , zou een gesponsorde Instagram-post van de influencer 30 miljoen KRW (~ 25.157,25 USD) kosten vóór haar controverse over 'nep-items'. Bovendien zou Free Zia 80 miljoen KRW (~ 67.086,23 USD) ontvangen voor een gesponsorde video op haar YouTube-kanaal.

Er wordt gezegd dat het programma van Free Zia tot mei overvol was, omdat veel bedrijven in de rij stonden om een ​​advertentie met de influencer te maken voordat de controverse uitbrak. Volgens een bedrijf kreeg Free Zia ook 90 miljoen KRW (~75,472,01 USD) van een merk om een ​​YouTube- en Instagram-post te plaatsen. Een ander bedrijf verklaarde zelfs dat ze hadden opgegeven om een ​​advertentie te plaatsen bij Free Zia, omdat de kosten om één bericht te plaatsen hoger waren dan de kosten voor een beroemdheid.


In het bijzonder staat Song Jia bekend om het weigeren van exclusieve contracten met cosmetica- en modemerken om verschillende merken naar haar Instagram te uploaden. Nu, met de controverse, vestigen velen hun aandacht op het toekomstige resultaat van de influencer die van de ene op de andere dag populair werd.