Nieuws

Netflix verloor 1 miljoen abonnees in Korea in de eerste helft van 2021

www.insight.co.kr

Netflix heeft dit jaar ongeveer 1 miljoen abonnees verloren.

Volgens een marktonderzoeksprojectrapport van juni door Neilsen Koreaanse Klik , bedroeg het maandelijkse netto-abonnee (MAU) van Netflix in Korea in mei 7,91 miljoen, een daling voor de vierde achtereenvolgende maand.

Het aantal Netflix-abonnees in Korea piekte in januari van dit jaar op 8.993.785.

Sindsdien neemt het aantal abonnees elke maand gestaag af. In februari bereikte het aantal 8,78 miljoen abonnees, 8.236.288 in maart, 8.083.501 in april en daalde uiteindelijk tot de 7 miljoen vorige maand.

Het aantal Netflix-abonnees, dat in 2020 snel groeide, daalde dit jaar met ruim 1 miljoen gebruikers.

Volgens databedrijf Flix Patrol is het enige Netflix-origineel dat in de top 10 van tv-drama's en entertainmentprogramma's staat die Koreaanse gebruikers dit jaar het meest op Netflix hebben bekeken, het Britse drama ' Bridgerton .'

Met andere woorden, de industrie schrijft de daling van het aantal Netflix-abonnees toe aan saaie originele Netflix-content. Er is ook een gezegde onder de gebruikers, ' Filter de Netflix-originelen uit' omdat gebruikers deze originele inhoud saai hebben gevonden.

Netflix had laattijdig deelgenomen aan de productie van content. Om deze reden is er een gebrek aan productie geweest die een solide fanbase heeft binnengehaald. Dit wordt gezien als een van de redenen voor de daling van het aantal abonnees in Korea.

Netflix gaat echter zijn veel populaire originele inhoud onthullen' Koninkrijk ' serie, ' Koninkrijk: Ashin van het Noorden ,' op de 23e. De aandacht gaat daarom uit naar de vraag of Netflix in staat zal zijn om deze crisis te boven te komen en vanaf 2020 weer op stoom te komen.