Nieuws

Netizens onthullen YG's media-play geschiedenis





Hangen: De geschiedenis van het afspelen van media van YG Entertainment

Inhoud:
(Officiële links zijn beschikbaar. )

(1) Media afspelen door de naam van andere acts te gebruiken
(2) De afbeelding van Seo Taiji gebruiken
(3) Het succes van de andere groepen negeren en de termen gebruiken die voor hen werden gebruikt + 'Onze artiesten zijn geen bloemenjongens. Ze zijn getalenteerd' media spelen
(4) 'Overseas Paparazzi' media afspelen
(5) Overhype
(6) Laster van BTS
(7) 'YG-artiesten schrijven en produceren hun eigen nummers' Media Play
(8) 'BIGBANG is de best verkopende groep in de geschiedenis' Mediaplay
(9) Plagiaat

(10) 'Geen Plastische Chirurgie'+'Fashion' Media Play
(11) Sajaegi-beschuldiging
(12) Valse SNS-accounts
(13) Manipulaties van concertpubliek ( Dit is het belangrijkste onderdeel. Als je geen tijd hebt, begin dan met lezen vanaf dit deel . De grootste manipulatie is hier + inclusief reacties van Japanse netizens)




(1) Media afspelen door de naam van andere acts te gebruiken


✘Se7en - Rain•BoA✘


Yang Hyung Suk, 'Se7en is vergelijkbaar met Rain op de Amerikaanse markt en BoA op de Japanse markt.' (17.04.2006)

OSEN: Rain en Se7en-> Redenen om rivalen te zijn
'Rain, die de aandacht trok met zijn monolids, lange lengte, gespierd lichaam en dansbewegingen, maakte ook zonnebrillen populair met zijn tweede album.'
'In tegenstelling tot zijn verfijnde uiterlijk, trekt Se7en de aandacht vanwege zijn dansvaardigheden en ongeziene zangkwaliteiten.'
(14.11.2006)

BIGBANG - TVXQ✘
Yang Hyun Suk, 'Hoewel het moeilijk zal zijn om te concurreren met TVXQ, is Bigbang de eerste tienergroep die debuteert door YG en ze zijn getalenteerd. Bigbang heeft 2 miljoen views bereikt met documentaire video's en concurreert met TVXQ voor de 1e en 2e plaats in de meest gezochte trefwoorden.' (08.22.2006)

'Hij (Yang Hyun Suk) heeft een krachtig statement gemaakt dat Bigbang andere groepen, waaronder TVXQ, zal overtreffen.' (03.03.2009)

'Bigbang is nog steeds bijna nul in overzeese erkenning, maar ze zijn in ieder geval dicht bij de populariteit van TVXQ in Korea.' (14.14.2009)

[OSEN-journalist Son Namwon] 'Hallyu Star Bigbang schrijft geschiedenis in Japan. Nu TVXQ vrijwel is ontbonden, is Bigbang de groep die Koreaanse idolen in Japan vertegenwoordigt.' (30.05.2010)

[OSEN-journalist Son Namwon] 'Hallyu Star Bigbang schrijft geschiedenis in Japan... Bigbang vult het gat van TVXQ.' (03.06.2010)

[OSEN-journalist Son Namwon] 'Bigbang is de sterkste idoolgroep geworden sinds de opheffing van TVXQ.' (21.11.2010)

'BIGBANG is na TVXQ de meest succesvolle Kpop-groep ooit in Japan.' (03.18.2016)

✘2NE1 - Meisjesgeneratie✘


02.11.2014:
SM, 'Girls' Generation keert terug op 19 februari.'
02.13.2014: YG, '2NE1 komt terug op 24 februari.'

02.13.2014: YG 'Girls' Generation en 2NE1 Comeback tegelijkertijd... Een meidengroepoorlog'
(YG verwijderde vervolgens de tweet en het artikel van haar officiële site YG-life)

De nieuwsuitzendingen hadden echter al veel 'Girls' Generation vs 2NE1'-artikelen gepubliceerd.

14.02.2014: SM stelt comeback Girls' Generation uit vanwege MV-corruptie (het album wordt uitgebracht op 24th, dezelfde dag als 2NE1's)

02.19.2014: YG stelt de comeback van 2NE1 3 dagen later (27e) uit om de verjaardag van CL te evenaren (de verjaardag van CL is echter op de 26e)

✘BLACKPINK-BTS✘

Blackpink 'BTS, ga uit de weg!' Gelijktijdige vermelding op de Billboard Main Chart (29.06.2018)


'BTS en BLACKPINK hebben verschillende methoden om American Billboard te benaderen. BTS gebruikt meestal SNS om met hun fans te communiceren. Afgezien van de gebruikelijke artiesten, heeft BTS veel interactie met hun fans gehad. Hun muziek was ook gericht op de sympathie van dezelfde generatie. Ze hebben een zeer stabiele band met de fans en zo wordt het fandom met de dag sterker. Het kan worden gezegd dat hun belangrijkste basis SNS is.
YG Entertainment promoot BLACKPINK niet veel om zich te concentreren op het verbeteren van de kwaliteit van hun muziek. Ze willen dat het fandom slechts een kleine factor is in hun succes, het belangrijkste doel is om hun muziekproducten breed te laten verwelkomen door het publiek.' (04.07.2018)

YG Entertainment 'BLACKPINK heeft het meeste potentieel, zelfs meer dan BTS...'
Inhoud: BLACKPINK overtrof BTS in het aantal YouTube-abonnees en weergaven. (27.08.2018)

Verslag van YG Entertainment: BLACKPINK en BTS zijn momenteel de twee grootste K-Pop-acts in de wereldwijde muziekscene. Het YouTube-kanaal van BLACKPINK werd in november 370 miljoen keer bekeken en versloeg daarmee BTS (BigHit Entertainment en Bangtan TV), dat in de loop van de maand 210 miljoen keer werd bekeken. ' (06.12.2018)

Het Spotify-profiel van BLACKPINK vermeldt BTS
'...Geproduceerd en geschreven met Teddy Park, Future Bounce en Bekuh Boom, introduceerde Square One een 'k-trap'-stijl die klonk als 2NE1 vermengd met BTS.'


YG heeft de biografie van BlackPink bewerkt en vermeldt nu geen BTS.

✘ G-Dragon - Dakota Fanning ✘

• YG, 'Dakota Fanning heeft wel contact met ons opgenomen... maar we zullen elkaar de volgende keer ontmoeten vanwege schema's'
YG Entertainment verklaarde: 'Het is waar dat actrice Dakota Fanning contact heeft opgenomen met ons bureau, maar vanwege de moeilijke planning hebben we besloten dat de daadwerkelijke ontmoeting tussen Dakota en G-Dragon in de nabije toekomst zal plaatsvinden. Dakota Fanning gaf toe dat ze een grote fan is van G-Dragon. G-Dragon is zelf ook fan van Dakota Fanning.' (05.01.2013)

-> Het bureau van Dakota Fanning verklaarde: 'Dakota heeft G-Dragon nooit gebeld en ze hebben nooit beloofd elkaar in Korea te ontmoeten. ' evenals, 'Dakota's kant heeft nooit G-Dragon's kant genoemd. Het is niet waar dat ze contact hadden om af te spreken' (05.01.2013)

'Het is niet waar dat Dakota Fanning een fan is van G-Dragon.' (05.01.2013)

CL - RIHANNA

OSEN: Er is een bericht voor CL van Rihanna, 'CL is de meest vliegende vrouw die ik ken.' (03.12.2016)

-> Het originele bericht van Rihanna: 'CL, ik ben zo enthousiast over mijn samenwerking met de Godfather of Shoes, de heer Manolo Blahnik. Ik wilde ze cadeau doen aan de meest sexy vrouwen die ik ken.'

Eigenlijk deelde Rihanna schoenen uit als promotie voor haar nieuwe merklancering. CL is een modeberoemdheid in Korea, dus ze heeft er ook een paar. Rihanna krijgt gratis promotie van beroemdheden die het op Instagram plaatsen en ronddragen en zo. OSEN heeft de brief van Rihanna niet gepubliceerd. Ze schreven gewoon: 'Rihanna zegt dat CL de meest vliegende vrouw is die ze kent.' Ze schreven 'vrouw' in plaats van vrouwen. Hierdoor zagen ze eruit alsof ze heel dichtbij waren.


(2) De afbeelding van Seo Taiji gebruiken


'Bigbang is een hiphopgroep opgericht door Seo Taiji's lid Yang Hyun Suk.' (07.13.2006)

Yang Hyun Suk, ' In plaats van hebberig te zijn naar geld , Ik zal goede muziek maken zodat ik het geloof dat je me sinds Seo Taiji & Boys hebt gegeven niet zal verraden.' (20.08.2006)

'Bigbang opnieuw uitdagen met het lied van Seo Taiji.' (16.02.2007)

Voor het eerst liet de legendarische zanger Seo Taiji zijn liedjes gebruiken voor een ander nummer. Yang Hyun Suk ging hem persoonlijk vragen of BIGBANG het nummer van Seo Taiji mocht gebruiken voor hun aankomende mini-album. Seo Taiji gaf Bigbang toestemming om zijn lied te samplen dankzij zijn relatie met Yang Hyun Suk. (11.13.2007)

(3) Het succes van de andere groepen negeren en de termen gebruiken die voor hen werden gebruikt + 'Het zijn geen bloemenjongens. Ze zijn getalenteerd' media spelen

Yang Hyun Suk, 'Bigbang is geen typische idoolgroep. Ze werden gevormd om het bestaande imago van idoolgroepen kwijt te raken. Dus, BIGBANG is niet gemaakt van mooi uitziende leden en ze zullen geen populariteit en geld nastreven. ' (09.11.2006)

-> TVXQ had het 'ongetalenteerde imago' van de idoolgroepen met hun sterke zang-, dans- en uitvoeringscapaciteiten al gewist, maar aangezien Yang Hyun Suk niet alle leden zowel getalenteerd als knap had, wilde hij het laten lijken alsof knappe idolen talentloos zijn .


Yang Hyun Suk, 'Na Seo Taiji&Boys was er geen groep die de aandacht van het grote publiek kon trekken. Om meer liefde van het publiek te krijgen, vond ik dat ik niet alleen muziek moest maken voor tieners, maar ook voor in de jaren '20 en '30.' (09.11.2006)

-> TVXQ werd altijd beschouwd als de nummer 1 groep die de aandacht van het publiek trok.


Yang Hyun Suk ,,Hoewel de binnenlandse markt al enkele jaren stagneert, denk ik dat Koreaanse zangers veel energie moeten steken in de overzeese markt. YG is van plan de pionier te zijn op de overzeese markt.' (09.11.2006)
->Rain, BoA en TVXQ deden het heel goed in het buitenland, maar YG deed alsof zijn zangers de weg zouden banen op de overzeese markt.


Oerknal, 'Yang Hyun Suk-nim wilde een groep getalenteerde leden creëren, geen groep knappe leden.' (07.11.2006)

->Deze demagogie...

Yang Hyun Suk, 'Toen Bigbang debuteerde, gebruikten we de term 'idool' voor hen, maar ze zijn anders dan de bestaande groepen. Bigbang is geen idoolgroep.' Volgens Yang Hyun Suk is Bigbang geen 'bloemenjongensgroep' die tienerfans aantrekt. Alle leden van de groep zingen, rappen, componeren en produceren. Het zijn muzikanten. (23.11.2007)

-> Bigbang debuteerde als een idoolgroep en is nog steeds een idoolgroep. Niet elk lid zingt, rapt, componeert en produceert zoals hij beweert. Zeker niet in 2007. Na een paar inzendingen leest u erover.

Yang Hyun Suk, 'Ik zal het concept van het imago van 'idoolgroep' veranderen met Bigbang. Ze zullen net zoveel resoneren met het publiek als Seo Taiji en Boys.' (2006/11/17)

-> YG gebruikt opnieuw de termen die werden gebruikt voor TVXQ. TVXQ werd voortdurend geprezen door experts, muziekcritici, leiders in de entertainmentindustrie en legendarische zangers voor het veranderen van het concept van het imago van een idoolgroep met hun talenten en het benaderen van het publiek.

Yang Hyun Suk, 'Het publiek wilde deze groep (BIGBANG). Na H.O.T, Sechs Kies, Fin K.L., S.E.S etc. kwamen er alleen nog maar vergelijkbare idolen uit en was er geen verse groep die uitblinkte in hun zangkwaliteiten.' (01.04.2010)

-> Dit is het meest gênante deel. Hij was duidelijk jaloers op TVXQ omdat hij niet in staat was om een ​​groep te debuteren waarvan alle leden geweldig zijn in zingen, dansen, optreden en knap zijn.


Yang Hyun Suk, 'Ik wilde eigenlijk een mooie meidengroep creëren zoals Girls' Generation. Het is geen gebied waar ik een expert in ben, maar ik wilde een groep mooie meisjes creëren die goed konden zingen. Ik weet niet of het komt door een neiging die ik heb, maar ik focus me meer op talent dan op uiterlijk. Zelfs als iemand zo mooi is, als hij het talent niet heeft, werkt het niet.' (20.08.2013)

-> Opnieuw probeert hij te impliceren dat Girls' Generation draait om uiterlijk en hij kan zo'n groep niet debuteren. Trouwens, wat is Dara's talent? De meeste beelden in YG hebben geen talent.

(4) 'Overseas Paparazzi' media afspelen


(2012) Verzending

Bigbang ging naar New York om hun MV Blue te filmen. YG heeft deze artikelen uitgebracht:

-> Het is bekend dat Bigbang onlangs is teruggekeerd van het filmen van een muziekvideo in New York, en ondanks dat de opnames grondig werden uitgevoerd, waren zelfs lokale lijfwachten verrast om buitenlandse paparazzi daar te zien tijdens het filmen vanaf de hele tijd vanaf het binnenkomen van de luchthaven in New York.

-> 'In het buitenland is er geen manier om paparazzi legaal in bedwang te houden, dus het nieuws over de opname van de muziekvideo van Bigbang werd bekend via buitenlandse internetsites, wat bevestigt dat het aankomende album van Bigbang ook in het buitenland van groot belang is.'

Vooruitlopend op de comeback van de Bigbang, verspreidde YG Entertainment een persbericht met het bovenstaande. Het verhaal gaat dat Bigbang zo populair is in de VS dat ze aandacht krijgen van lokale paparazzi in New York. Later haastten lokale entertainmentmedia zich om het te melden met titels als 'Amerikaanse paparazzi volgt Bigbang naar de plek waar de videoclip wordt opgenomen' en 'Wereldwijde populariteit bewijzen.'
Dispatch onthulde echter de waarheid door contact op te nemen met Amerikaanse paparazzi, waaronder de bekende paparazzi W. Dispatch kwam erachter dat de paparazzies Bigbang bleven filmen van het vliegveld naar de opnameplaats in New York, Koreaanse tijdschriften betaald door YG Entertainment.
Ook W magazine verklaarde: 'Er is geen lokale paparazzi die Kpop herkent. Als YG Entertainment beweert dat ze werden gevolgd door Amerikaanse paparazzi, zou deze zaak nep zijn. YG mag een lokaal aangesloten bureau om paparazzi vragen voor publiciteitsdoeleinden, maar er is geen kans dat het foto's van zichzelf gaat maken. '

In juni 2011 verspreidde een artikel met de titel 'YG를 영국으로(Bring YG to the UK)' zich op SNS. Er zou een flashmob-evenement worden gehouden in Londen, VK en de mensen zouden YG-zangers vragen om in Londen op te treden.
Het werd op de 27e onmiddellijk aangekondigd op het nieuws van verschillende binnenlandse media. Destijds zei YG: 'Ik wist niet dat Britse fans zich verzamelden en een flashmob-evenement hielden. Concerten in Europa zijn momenteel onmogelijk. Ik ben echter dankbaar voor het vrijwillige verzoek van Britse fans.'
Precies 12 dagen later, 9 juli, vertrok YG met enkele binnenlandse journalisten naar Londen. Hij nam de verslaggevers mee naar het VK op voorwaarde dat YG alle kosten van het verblijf in het VK zou betalen. YG, die van niets wist, verzamelde de paspoorten van journalisten in slechts 12 dagen, gaf vliegtickets uit, maakte reserveringen voor lokale accommodatie en ging zelfs over tot dekking in Londen.
Een dag later, in reactie op de verwachting van YG, meldden Koreaanse journalisten dat meer dan 300 Britten deelnamen aan het London Flash Mob-evenement en dat de reactie van Londen warm was. Sommige binnenlandse media hebben echter hun bezorgdheid geuit over overdreven berichten in de media dat het aantal vertegenwoordigers van de binnenlandse media groter was dan het aantal deelnemers aan de flashmob.
Dit zijn de deelnemers. De mensen om hen heen zijn gewoon nieuwsgierige mensen die proberen te begrijpen wat er aan de hand is en ze zien dansen.




(5) Overhype


Yang Hyun Suk, 'Toen Seo Taiji en Boys in 1996 hun pensionering aankondigden, vroeg ik Seo Taiji: 'Denkt u dat er in de toekomst een andere groep zoals Seo Taiji en Boys zal ontstaan?' Toen merkte ik dat ik dezelfde vraag stelde bij het kijken naar Bigbang: 'Komt er in de toekomst nog een groep zoals Bigbang uit? Want er is de afgelopen tien jaar geen enkele groep als Bigbang geweest.' (27.01.2014)

Yang Hyun Suk, '2NE1 is het soort meidengroep dat je nergens anders ter wereld vindt. Ze hebben veel hits en hun liedjes worden over de hele wereld gezongen.' (31.05.2016)


(6) Laster van BTS


Bernard Faucon, een Franse fotograaf, heeft een verklaring uitgegeven waarin hij zijn beweringen verduidelijkt dat BTS door zijn werk is geïnspireerd.' Ik kreeg een melding van mijn collega-duo-auteur Pierre en Jill, die het afgelopen jaar samenwerkte met Big Bang, om achter de vermeende auteursrechtinbreuk van BTS te komen.'
(25.02.2019)

Yoon Sang Geun is de journalist die altijd artikelen schrijft om YG-acts te hypen en andere groepen te bashen. Hij bleef schrijven over de zogenaamde plagiaatkwesties van BTS en vroeg BTS naar plagiaat in hun persconferentie.

Na het bekijken van het podium van BTS bij Gaon Chart Music Awards, beweerden enkele BIGBANG-fans dat BTS T.O.P's 'No Signal'-uitvoering had gekopieerd. De producer van YG's liveoptreden uploadde een foto van het BTS-podium en schreef: 'Hmmm... ons harde werk.' .TOP's zus vond de post leuk, net als Taeyang's broer en gooide olie op het vuur. (2017)


->
Gaon nam de volledige verantwoordelijkheid voor de controverse en verklaarde: 'Na overleg met het uitbestede productiebedrijf dat verantwoordelijk was voor de ceremonie, ontdekten we dat er onvoldoende toezicht was op de beelden die werden gebruikt voor de uitvoeringen, wat resulteerde in het incident. Bovendien heeft het bedrijf voor de ceremonie ook niet de kans gehad om de beelden door BTS grondig te bekijken. Het spijt ons zeer voor het eventuele ongemak dat we hebben veroorzaakt.' (2017)

Hoe dan ook, heeft T.O.P. het 'geen signaal' uitvinden?


BTS werd ervan beschuldigd de stijl en concepten van Bigbang vele malen te hebben gekopieerd, maar dat was gewoon omdat ze dezelfde sponsors hadden. Maar hoe origineel is Bigbang?

BTS werd ervan beschuldigd deze te hebben gekopieerd

Is het dragen van bont en kettingen op een shirtloos lichaam een ​​groot probleem? Dan hebben we Jaejoong en Jay Park uit 2008 en 2009.


David Bowie

2pac

Bovendien is BTS altijd bepaald alsof ze hardcore fans van Bigbang zijn. Alleen Jungkook is een fan van Bigbang, de rest van de leden hebben gezegd dat hun rolmodellen Bigbang zijn omdat ze ook hiphop maken.

De lijst gaat verder. BTS werd beschuldigd van het kopiëren van Bigbang, maar geen van de concepten van Bigbang is origineel:
Het podium van Lady Gaga:


Kanye West

De kleding van Bigbang was allemaal hetzelfde of vergelijkbaar, net als een gewone boyband tot 2011. Ze debuteerden ook als een kopie van B2K, de Amerikaanse hiphopgroep en kopieerden hun stijl tot 2011.


Yang Hyun Suk, voor het debuut van Bigbang: 'I'll create a idol group like B2K.' (2005)

(7) 'YG-artiesten schrijven en produceren hun eigen nummers' Media Play


YG blijft zeggen dat zijn artiesten hun eigen muziek schrijven, componeren en trots zijn, maar eigenlijk is het niet zo.
Bigbang: G-Dragon heeft bijgedragen aan veel van BIGBANG en zijn eigen solonummers, naast Teddy, Kush en Choice37. BOVENKANT. bijgedragen aan een aantal van de teksten van Bigbang en zijn eigen solo-songs. De rest van de leden hebben bijgedragen aan slechts een paar nummers, die van henzelf zijn. ~70% van de nummers van Bigbang is geproduceerd door YG-producers zoals Teddy, Kush en Choice. G-Dragon is een co-producent. Teddy is de hoofdproducent. Teddy vormt de basis, ontwikkelt en voegt G-Dragon toe.

Het nummer Heartbreaker van G-Dragons werd bijvoorbeeld geïntroduceerd als het werk van G-Dragon, maar toen het nummer te maken kreeg met plagiaat, weigerde YG het niet, maar hij zei dat het nummer niet puur door G-Dragon was geproduceerd, maar een samenwerkingswerk was tussen G-Dragon. Dragon en een Zwitserse producer. Toen werkte G-Dragon zelfs samen met Flo Rida om dit te begravenㅋ Voorbeeld:

2NE1: CL heeft meegewerkt aan een paar nummers. De rest deed niets.
BLACKPINK=Teddy


Er is niets mis mee om hulp te krijgen van de andere producenten. YG weerspiegelt het echter zoals YG-groepen hun nummers alleen schrijven, componeren en produceren. Begrijp je nu waarom ze niet op tijd terug kunnen komen? Want Teddy kan veel nummers van de acts niet alleen aan. Dit is de reden waarom de meeste nummers van YG-groepen hetzelfde klinken.

Zelfs Yang Hyun Suk geeft toe dat YG=Teddy. YG zei: 'Teddy produceert liedjes voor Bigbang, zodat hij een groep kan creëren die hetzelfde is als Bigbang. Teddy weerspiegelt de identiteit van YG.' (20.01.2017)
Hij verklaarde duidelijk Bigbang's muziek=Teddy's muziek.



(8) 'Bigbang is de best verkopende groep in de geschiedenis' Mediaplay

Op de Wikipedia-pagina van Bigbang staat dat Bigbang de best verkopende groep ter wereld is, en zelfs Backstreet Boys overtreft. Omdat Wikipedia een website is waar je massaal informatie over acts kunt vinden, bezoeken journalisten/editors Wikipedia voordat ze een artikel schrijven over een act waar ze niet zo goed van op de hoogte zijn. Veel buitenlandse media zoals CNN, Forbes en TIME deden geen onderzoek naar Bigbang toen ze reclame maakten in de VS en dachten dat de informatie over hen op de Wikipedia-pagina waar was. Dus schreven ze artikelen als 'Bigbang is de best verkopende groep ter wereld'. Laten we het verschil zien.

Bigbang+solo-leden hebben in totaal 7 miljoen fysieke albums en singles verkocht, maar de rest is +130 miljoen nummers in digitaal productformaat . 1 LIED. Dit betekent dat ze 135 miljoen nummers hebben verkocht. De groep Backstreet Boys heeft 130 miljoen FYSIEKE albums en singes verkocht, wat meer dan 1 miljard nummers maakt. Nummers in digitaal productformaat en fysieke albums zijn niet te vergelijken. Solo-albums en singles kunnen niet worden toegevoegd aan de groepsverkopen. Dit is een dubbele mediaweergave in één keer.


(9) Plagiaat


YG had jarenlang veel beschuldigingen van plagiaat en velen van hen haalden het nieuws. In sommige nummers gebruikten ze samples van de nummers van een andere artiest, maar zonder toestemming.
'Actualiteiten Tijdschrift 2580'
meldde dat Sony ATV Music een waarschuwingsbrief naar YG Entertainment heeft gestuurd met betrekking tot het gebruik van muziek zonder hun toestemming en het gebruik van de nummers tot nader order heeft verboden. Dit is de lijst van de geplagieerde nummers die het nieuws haalden. Sommigen maakten zelfs leerboeken op muziek.



opmerking: dit zijn degenen die veel mensen het erover eens zijn dat ze hetzelfde klinken en sommigen van hen hebben het nieuws gehaald

Bigbang-Lies = Gratis Tempo-Sky High
Bigbang-Oh Ah Oh = John Scatman-Scatman
Bigbang-Ma Girl = Israël-Ma girl
Bigbang-VIP = Ja Rule-Clap Back
Bigbang-Maar ik hou van jou = Red Holt-Rhu
Bigbang-La La La = B2K-Tease
Bigbang-Sober = The Wanted-Blij dat je kwam
Bigbang-Shake it = Mariah Carey-It's Like That
Bigbang-voor altijd met jou = Mariah Carey-we horen bij elkaar
Bigbang-Oh My Baby = The Stylistics-You are everything
Bigbang-Hoe Gee = Black Machine-Hoe Gee
Bigbang-met jou = Joe-Ride With You
Bigbang-Ze kan er geen genoeg van krijgen = Guy Sebastian-I4U
Bigbang-Lady = Llcoolj-Baby
Bigbang-A Fool of Tears = Omarion-O
Bigbang-Fool = Daishi dans-Piano
Bigbang & 2NE1-Lollipop = Three6mafia-Lolli lolli
G-Dragon-Butterfly = Oasis-She's Electric
G-Dragon-Heartbreaker = Flo Rida-Rechts Rond
G-Dragon-Hallo = Dynamisch Duo-Solo
Taeyang-Look Only At Me = Omarion-Icebox
Taeyang-waar je bent = T.I-Dood en weg
TOP-Act Like Nothing's wrong = Busta rhymes-I know want you what
Daesung-Look At Me,Gwisoon = Turtles-Wat is er aan de hand?
2NE1-I Don't Care = Lionel Richie - Gewoon gaan
CL-MTBD = Lil Jon-Turn Down voor wat?


(10) 'Geen Plastische Chirurgie'+'Fashion' Media Play


YG heeft altijd beweerd dat hij alleen om talent geeft en hij heeft mensen gehersenspoeld dat zijn zangers geen idolen zijn maar echte muzikanten, hoewel hij ze als een idoolgroep op de markt bleef brengen. Zware make-up, plastische chirurgie, lengtemanipulatie, mode, fanservice, promoties... Als het echte muzikanten zijn en YG geeft niets om uiterlijk, waarom brengt hij dan zijn idolen hiermee op de markt? Epik High is ook een hiphopgroep, maar ze komen met geen van deze naar voren. Een idool betekent niet dat je talentloos bent. Wat een idoolgroep onderscheidt van een niet-afgodsgroep, is de promotietactiek, maar Yang Hyun Suk gebruikte deze tactiek om de andere idoolgroepen te kleineren en zijn groepen eruit te laten zien alsof ze zich op een ander niveau bevinden dan de andere groepen, maar dat deed hij niet. stop media die zijn groepen spelen met het gebruiken van de naam van de andere idolen.



(11) Sajaegi


' JTBC ging achter de schermen hoe digitale sajaegi gebeurt en ontdekte dat sajaegi-bedrijven honderden mobiele telefoons in een fabriek zouden gebruiken om een ​​nummer te streamen en duizenden valse ID's te gebruiken die alleen fans zijn van één specifieke artiest. De eerste zanger die ze noemden was een beginnende jongensgroep van een enorm bureau die in slechts een uur op nummer 1 stond. iKON debuteerde 6 dagen voor dit nieuws en stond op nummer 1 in alle digitale hitlijsten. De foto's die JTBC wazig maakte, waren van iKON. JTBC verklaarde ook dat niet alleen rookiegroepen, maar ook ervaren idolgroepen sajaegi doen.' YG ontkende het en verwelkomde hen voor onderzoek, maar we weten dat makelaars het doen voor de entertainmentbedrijven. (opmerking: dit was de bewering van JTBC. was niet bewezen)



(12) Valse SNS-accounts


De dag dat Chanyeol G-Dragon overtrof op Instagram, kwam het bot-accountpakket binnen.

Het is niet alleen op de dag dat Chanyeol hem overtrof. Hij verliest honderden tot duizenden volgers (botaccounts verlopen) en krijgt ze dan als geheel terug. Er zijn ongebruikelijke stijgingen / dalingen in zijn volgnummers.

Merk op dat als een account 4000 volgers krijgt maar 3000 volgers verliest, de status +1000 volgers zal tonen. Het is vreemd dat een inactief account dat steeds volgers verliest, ook een grote toename van volgers heeft. Als je G-Dragon (selfies) en Chanyeol's foto's vergelijkt toen ze gelijke volgers hadden, hadden de foto's van Chanyeol x2 meer likes. Het is niet alleen voor G-Dragon. Bigbang- en 2NE1-accounts zijn hetzelfde. Is het omdat ze in het westen promoten?

(13) Manipulaties van concertpubliek


Dit is het belangrijkste onderdeel. Concerten zijn de #1 bron van inkomsten voor bedrijven. Lees en bekijk de foto's aandachtig. Hier is de grootste manipulatie.

YG kondigt altijd aan dat de concert- en fanmeetingstickets van zijn groepen allemaal uitverkocht zijn, ook al zie je ze nog steeds in de uitverkoop, maar eigenlijk kunnen ze niet eens de concertruimtes vullen. Geen van hen. Hoewel ze de concertruimtes niet kunnen vullen, zul je zien dat hun publieksaantal zelfs meer is dan de maximale concertcapaciteit van het concertveld.


Je hebt gezien dat sommige concerten echt vol waren, toch? Ik zal het uitleggen. Laten we nu hun concerten eens nader bekijken.



✘ JAPAN

Ik zal Bigbang als voorbeeld nemen, aangezien zij de beste touringgroep van YG zijn en de Kpop-groep waarvan wordt gedacht dat ze het meeste publiek trekt, wat niet waar is. Ik zal ze vergelijken met TVXQ, de Kpop-groep die eigenlijk het meeste publiek trok, vooral in Japan.

Het huidige aantal bezoekers in totaal:


Oerknal:
6.019.500 (4.736.500 publiek uit Japan)
TVXQ:
5.922.296 (4.898.296 publiek uit Japan) -Hun aanstaande Japan-tour is niet inbegrepen
->TVXQ en het concertpubliek van Bigbang in Japan zijn heel dichtbij.

Laten we eerst eens kijken naar de max concert capaciteit van de 5 grote koepels en het aantal bezoekers dat Bigbang en TVXQ voor elke tour hebben meegebracht:

Tokyo Dome= 55.000 toeschouwers

Kyocera Dome = 45.000 toeschouwers

Fukuoka Dome = 42.000 toeschouwers

Nagoya Dome = 46.500 toeschouwers

Sapporo Dome= 40.000 toeschouwers


Het publiek van Bigbang bij de koepels van Japan.
(Het is altijd hetzelfde aantal toeschouwers voor elk concert)

En dit artikel op YG-Life meldt dat Bigbang 45.000 stoelen in Sapporo . heeft verkocht


TVXQ's publiek in Japanse koepels
(Het is altijd hetzelfde aantal toeschouwers voor elk concert)

Laten we nu eens kijken naar het verschil tussen 2.
Tokyo Dome (55.000)=> Bigbang 55.000 / TVXQ 55.000
Osaka Dome(45.000)=> Bigbang 50.000/ TVXQ 45.000
Fukuoka Dome (42.000)=> Bigbang 50.000 / TVXQ 42.000
Nagoya Dome(46.500)=> Bigbang 40.750 / TVXQ 46.500
Sapporo Dome (40.000)=> Bigbang 45.000/ TVXQ 40.000

•Overzicht:
Volgens (YG) rapporten,
->
De concerten van Bigbang in Japan trekken meer publiek dan die van TVXQ.
->
Het publieksaantal van Bigbang's Japan-concerten overschrijdt de maximale capaciteit van de zalen, wat onmogelijk is.

YG geeft altijd concertfoto's vrij met cheat voor camerahoek, zodat het publiek er erg groot uitziet, maar laten we nu het verschil in concertgebied bekijken tussen 2 van fancams.



• SAPPORO DOME, max concert cap: 40.000
TVXQ 40.000 / Bigbang 45.000


-> Vertegenwoordiger van Sapporo Dome bij het Japanse muziektijdschrift Duitsland:

'(Vanwege de lage bevolking van de stad en de locatie, die gescheiden is van de andere steden) Sapporo Dome is het evenementengebied dat het moeilijkst is om publiek aan te trekken tussen de 5 grote koepels. De enige acts die Sapporo Dome kunnen vullen zijn Arashi en TVXQ. Zelfs EXILE en SMAP hebben het moeilijk om het te vullen. '

Denk naast de lege stoelen ook aan de afstand tussen het hoofdpodium en de 2e verdieping ervoor.


• OSAKA/KYOCERA DOME, maximale concertlimiet: 45.000
TVXQ 45.000 / Bigbang 50.000

Nog een Kyocera-koepelconcert. De stoelen op de 3e verdieping zijn bijna leeg


Kyocera Dome heeft 5 verdiepingen en de maximale concertcapaciteit is 45.000. Je kunt alleen maximaal 45.000 publiek trekken als je de 4e en de 5e verdieping opent. Bigbang opent niet eens de 4e en 5e verdieping zoals TVXQ doet, maar toch slagen ze erin om 5.000 meer toeschouwers te trekken dan toen en zelfs de maximale capaciteit te overschrijden.
Zelfs de grootste J-Pop-groep Arashi trekt naar verluidt maximaal 45.000 bezoekers in de Kyocera Dome. Arashi trad er gedurende hun hele carrière meer dan 60 keer op, maar ze hebben de 45.000 nooit overschreden.
Als je de rapporten bekijkt, zijn alleen BigBang, iKON en Blackpink de enige acts die naar verluidt 50.000 bezoekers trekken in de Kyocera Dome. Natuurlijk, volgens YG.



• TOKYO DOME, maximale concertlimiet: 55.000
TVXQ 55.000 / Bigbang 55.000

Je kunt duidelijk zien dat de stoelen bij het podium bij Bigbang's concerten zijn bedekt met tenten. Ze trokken dus geen 55.000 toeschouwers.

Weer een Tokyo Dome-concert. 3e verdieping volledig gesloten

Weer een Tokyo Dome-concert. 3e verdieping volledig gesloten

Van MADE-wereldtournee in Japan. Weet niet welke koepel dit is.

Laten we nu eens kijken naar Bigbang's Tokyo Dome 360-graden fanmeeting/miniconcert, en het vergelijken met SHINee's Tokyo Dome 360-graden fanmeeting/miniconcert

SHINee's Tokyo Dome Fanmeeting/Miniconcert


Bigbang's Tokyo Dome Fanmeeting/Miniconcert

3e verdieping is weer gesloten. Het is de grootste verdieping van Tokyo Dome. Toch haalden deze fanbijeenkomsten het nieuws toen 'Bigbang de hele Tokyo Dome vulde met 360-graden dome-prestaties.'

Laten we nu eens kijken naar de kijkcijfers van MADE:
Alsof 'uitverkochte' concertmanipulaties niet genoeg zijn, meldt YG de publieksaantallen meer dan de maximale concertcapaciteit. Volgens YG is de MADE-wereldtournee de grootste tour ooit in Kpop met 66 concerten en 1.500.000 bezoekers. Zo trokken ze de aandacht van Forbes. Omdat ze een WORLD TOUR deden met 1.500.000 toeschouwers. Dus Forbes SCHAT hun inkomen $ 44 miljoen USD sinds YG meldde dat alle tickets uitverkocht zijn.
Met deze tour 'overtrof' Bigbang ook TVXQ en werd in 2015-2016 de top touring groep in Japan.


YG plaatste dit op YGEX, de officiële Japanse website van YG, na de MADE-tour: 'Oerknal, de trots van Azië , zijn de eerste buitenlandse artiesten met het record van 911.000 toeschouwers in de geschiedenis in Japan.'
De post zegt ook dat Bigbang aangetrokken 165.000 publiek bij Yanmar Nagai-stadion binnen 3 dagen.

-> Echter, Officiële website van Yanmar Stadium zegt dat de capaciteit van het stadion is 50.000 . Dus Bigbang overschreed opnieuw de maximale capaciteit met 15K gedurende 3 dagen.

•Bigbang hield in totaal:
Kyocera Dome=36 concerten
Tokyo Dome= 18 concerten
Fukuoka = 16 concerten
Nagoya = 11 concerten
Sapporo = 2 concerten
->Als we het publiek negeren, kwamen 233.000 stoelen uit het niets. Dit zijn alleen Dome-tours en onthoud dat ze niet eens de maximale capaciteit verkopen, maar het aantal bezoekers zelfs meer dan de maximale capaciteit rapporteren. Dus stel je voor hoe groot de manipulatie is als je al hun concerten bij elkaar optelt.

Laten we nu eens kijken naar het totale concertbezoek van TVXQ en Bigbang in 2015 in Japan.
Bigbang trok volgens YG 150.000 toeschouwers tijdens Japan Dome Tour X en 551.500 toeschouwers tijdens Made tour, dus 701.500 toeschouwers in 2015. Aan de andere kant trok TVXQ 750.000 toeschouwers tijdens WITH tour in 2015.

Concertpubliek in 2015:
Bigbang=701.500
TVXQ=750.000 -> Slechts 48.500 meer publiek dan dat van Bigbang.

Hakuhodo JP realiseerde in 2015 de top 20 acts met de kracht van ticketinhoud in Japan.

Terwijl TVXQ de #7-plaats innam en $ 124 miljoen USD verdiende, kon Bigbang de top 20 niet halen, hoewel de act op de #20-plaats $ 73 miljoen USD verdiende. Dit is nog een bewijs dat ze zo ver verwijderd zijn van het trekken van 701.500 toeschouwers.

Laten we teruggaan in 2014. Bigbang, volgens YG, trok in 2014 in totaal 786.500 toeschouwers tijdens Japan Dome Tour en Japan Dome Tour X en verkocht 112.759 dvd's.
Aan de andere kant trok TVXQ in 2014 in totaal 600.000 toeschouwers en verkocht het 266.824 albums en 208.715 dvd's.

Terug in 2014, Hakuhodo bracht weer een omzetranglijst uit.. De lijst was gebaseerd op de jaaromzet in 2014. (Concert, album, merchs etc.)

TVXQ nam #2 plaats met 4 miljoen USD. De act op de 10e plaats verdiende $ 86 miljoen USD. Bigbang kon de lijst niet meer halen. Hoe kan dat? TVXQ trok in 2015 750.000 toeschouwers en verdiende $ 124 miljoen USD. Hoe komt het dat Bigbang met 786.500 publiek de top 10 niet kon halen? Het is duidelijk dat ze minder dan $ 86 miljoen verdienden, wat betekent dat ze veel minder dan 786.500 toeschouwers trokken.


=> President van de Japanse online kaartverkoopwebsite Kei Nishiyama : '
'Ik kan het niet geloven, want er is niet veel media-aandacht in Korea. De grote 3 in de Japanse live scene zijn Arashi, TVXQ en EXILE. Meer dan 40% van een door Avex gehouden stadion-dome-level concerten waren TVXQ's , een bewijs van hun uitstekende kracht en dat de enige basis van de marktvooruitzichten dat Avex het komende fiscale kwartaal een omzetdaling zal laten zien, de aanstaande indienstneming van TVXQ is.'

Zoals je ziet, noemde hij Bigbang niet eens. Bigbang valt ook onder AVEX, maar hij zegt dat TVXQ meer dan 40% van de concerten op stadion-dome-niveau bezit en de andere grote 2 zijn Arashi en EXILE.
Hoewel veel verslaggevers en experts zeiden dat de afwezigheid van TVXQ AVEX negatief zou beïnvloeden, zeiden ze nooit hetzelfde voor Bigbang, waarvan wordt beweerd dat het de beste touringgroep in Japan is sinds een paar jaar.

2016

Bigbang staat op nummer 1 in de ranglijst van concertmobilisatie van het Japanse muziektijdschrift Nikkei Entertainment. TVXQ was in het leger:

Bigbang: 1.859.000 toeschouwers met 60 optredens
Officiële pagina van Nikkei stelt dit duidelijk: 'Deze 'mobilisatie'-ranglijst geeft niet het werkelijke aantal toeschouwers weer. Het is gebaseerd op de maximale capaciteit van de zalen.'
Het bevat ook andere evenementen, niet alleen concerten. Negeer deze rangorde dus.


YG Entertainment heeft het concert van Bigbang gemeld publieksaantal in 2016 in Japan als 1.500.000 tot Mirae-activa . (En 5.850.000 publiek van 2012 tot 2017)


En dit is Avex 's live concert inkomsten grafiek:

TVXQ had in 2016 geen concert vanwege militaire dienst. Zoals je kunt zien in de afbeelding, had de afwezigheid van TVXQ een negatief effect op de concertinkomsten van Avex, maar de afwezigheid van BigBang in 2018 had geen invloed op Avex. De inkomsten bleven stijgen in 2018, hoewel het publiek van Bigbang sinds 2014 veel hoger is dan dat van TVXQ.
->
YG probeert mensen altijd te hersenspoelen dat Bigbang op hetzelfde niveau staat als TVXQ in Japan. TVXQ is een publieke act en heeft een enorme fandom in Japan, terwijl Bigbang gewoon een andere Kpop-groep is met een gemiddelde fandom. TWICE en BTS zijn veel populairder en hebben grotere fandoms in vergelijking met Bigbang.



Bigbang treedt op op het grootste muziekfestival van Japan (Avex) a-nation (Blauwe lightsticks zijn de officiële lightsticks van het festival)


Bigbang+iKON samen optreden bij a-nation

TVXQ treedt op bij a-nation


✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘
Laten we ons nu concentreren op 'global stars' Bigbang. Ze werden zo genoemd toen YG aankondigde dat ze al hun concerten in Amerika en Europa uitverkocht hadden. Dit was wat YG zei:
'US is ook betoverd door Bigbang, alle tickets voor hun concerten in 3 Amerikaanse steden waren uitverkocht'

Ze traden op in zeer kleine zalen en konden ze niet eens vullen!
Die worden gerapporteerd door Billboard. Helaas heeft Billboard de rest niet gemeld, dus de anderen staan ​​bekend als 'uitverkocht', maar uit wat Billboard heeft uitgebracht, kunnen we zien dat ze niet uitverkocht konden raken zoals YG beweerde.


Ze hebben zelfs kaartjes met korting verkocht via Groupon . YG had echter gezegd dat de tickets allemaal uitverkocht waren, hoewel het beschikbaar was

Enkele 'uitverkochte' Chinese shows

Laten we eens kijken naar hun 'uitverkochte' soloshows

✘G-Dragon✘
G-Dragon trok naar verluidt 260.000 toeschouwers in Japan tijdens zijn Act M.O.T.T.E. World Tour, maar de maximale capaciteit van de koepels waar hij optrad was 242.000

Dat is geen enorm verschil, maar hij kon de tickets niet uitverkocht raken.

G-Dragon's Act III: M.O.T.T.E World Tour's 'uitverkochte' Tokyo Dome concert:

3e verdieping is gesloten.

•Korea•
G-Dragon's concertkaartjes voor het Seoul World Cup Stadium zouden uitverkocht zijn



✘Laten we nu eens kijken naar de concerten in Japan van daesung , van wie wordt gedacht dat deze erg populair is in Japan✘:

Zoals ik al eerder aangaf zie je dat er een paar concerten vol zitten.


Redenen: Trucs en gimmicks.

Tricks:
Dit Tokyo Dome-concert werd in de media gespeeld als 'Bigbang uitverkochte 'restricted view seats' in Tokyo Dome.'

Het is omdat ze het podium naar voren installeren en die stoelen eigenlijk geen 'restricted view seats' zijn.
De plaats van de reclameborden verandert nooit in Tokyo Dome. Laten we nu het verschil tussen Bigbang en het concert van TVXQ nog eens nader bekijken.

Terwijl het 'NIPPN'-reclamebord naar de voorkant van het podium van TVXQ staat, bevindt het zich achter het podium bij het concert van Bigbang.

✘ Gimmicks:
Bigbang heeft een paar concerten die echt uitverkocht zijn. De reden is een gimmick.
Laten we nu eens kijken naar de gimmicks van Bigbang's Nagai Yanmar Stadium-concert , die uitverkocht is.

->
Koop 'BIGBANG10 THE CONCERT : 0.TO.10' en 'MADE' DVD of Blu-Ray in de zaal (winnende tickets worden bekend gemaakt zodra het concert eindigt)
•15 personen ontmoeten Bigbang-leden persoonlijk na het concert (elke dag)
•300 mensen worden uitgenodigd om repetities te kijken (elke dag)
(repetitievoorstelling is niet beschikbaar op de eerste dag)
->
Woon het concert bij en koop MADE-albums/dvd's/blurays ter plaatse:
•50 toeschouwers ontvangen ansichtkaarten met de geschiedenis van de Japanse activiteiten van BIGBANG.

Dit zijn niet de enige gimmicks. Kijk eens naar YGEX.
Dergelijke gimmicks, zoals persoonlijke ontmoetingen, zorgen ervoor dat buitenlandse fans het concert bijwonen. Japanse netizens zeggen dat veel toeristen uit Korea met veerboten kwamen. TVXQ 's concerten hebben geen gimmicks.



✘CD+Muziekkaart=Ticket gimmick✘

Weet je nog dat de media Daesung hyped voor de verkoop van zijn Japanse mini-concertseries en de Oricon-hitlijst met zijn album, met ongeveer 65.000 stuks? YG-media afgespeeld Daesung als een zeer populaire zanger in Japan. Laten we nu de realiteit zien!

Om de concerten bij te wonen, moet je Daesung's album+5 muziekkaarten kopen.
•30 mensen krijgen de kans om het fan sign-evenement bij te wonen

Er is geen kaartje te koop. De muziekkaarten geven je toegang tot de digitale versie van het album. Aan de andere kant ontvingen fans een album, 5 muziekkaarten en een concertkaartje voor slechts ~ $ 45 USD.
Ze hebben veel van dit soort gimmicks. (Inclusief korting op tickets van de laatste weken en gratis uitnodigingstickets)

Ze hebben veel van dit soort gimmicks. (Inclusief korting op tickets van de laatste weken en gratis uitnodigingstickets)

Bekijk de opmerkingen die zijn gepost door Japanse netizens.
(Je kunt een vertaler gebruiken om te lezen. Ik zal ze niet allemaal vertalen omdat er honderden reacties zijn en 99% van hen is negatief over Bigbang)

Reacties van Japanse internetters:

•Meisjeskanaal: 'Koreaanse groep Bigbang bovenaan ranglijst concertpubliekstrekkers in Japan in 2016'


[+3410, -247] Ze zijn erg goed in media afspelen
[+3205, -165] Dit is zeer twijfelachtig
[+3131, -575] Serieus? Ik heb er nog nooit een fan van ontmoet
[+2747, -303] Boven Arashi? Arashi heeft veel fans, maar ik heb nog nooit een fan van Bigbang gezien
[+2330, -420] Wat? Maken ze een grapje? Hebben ze in Japan wel zoveel fans?
[+1901, -161] Overdrijving en informatiemanipulatie via de media

(ps: Otonarisoku is een website zoals Netizenbuzz. Ze vertalen de opmerkingen van Koreaanse netizens naar het Japans)
Theqoo: 'G-Dragon gevulde Fukuoka Dome Alone'

1.Wie is hij?
3.G-draak. Wat voor naam is dit
12. Zijn concertkaartjes werden gratis weggegeven op mijn universiteit.
13.Wie is dit?
14. De meeste aanwezigen waren Koreaans. Het is echt mysterieus.
21. Fukuoka ligt heel dicht bij Korea. Je kunt hier gemakkelijk met de veerboot komen
26. De meesten van hen waren Koreanen. Veerboten van Korea naar Japan zijn erg goedkoop

Theqoo: 'Daesung's Japan Dome-tour is een puinhoop. Het mediaspel is te slecht.'
4.Als u de stoelen niet kunt vullen, waarom voegt u dan extra shows toe?
7.Hun populariteit is kunstmatig
30. De enige Koreaanse artiest die de koepels kan vullen, is TVXQ
41. Mediaspel en overdrijving lijken een gewoonte voor hen te zijn, maar deze acties zouden 'leugen' moeten worden genoemd.

Theqoo: 'Bigbang is de heerser van de Japanse markt geworden' (het Koreaanse artikel vertelt hoe Bigbang bovenaan de jaarlijkse concertmobilisatielijst in Japan stond)
1. Maken ze mensen voor de gek.
2.60 prestatie? Ik weet niet hoeveel het kost om 1 concert te houden. Ken ze niet. Waarschijnlijk hebben Koreaanse toeristen hun concerten bijgewoond.
7.Dat is het nummer van de maximale capaciteit van de zaal, niet het aantal verkochte tickets. Het punt is dat als je een concert geeft in de Tokyo Dome, die een concertcapaciteit heeft van 55.000, ongeacht het aantal verkochte tickets, het wordt geteld als 55.000. Geen wonder dat Koreanen geen hersens hebben
8. Ik heb nog nooit iemand in mijn leven ontmoet die van Bigbang houdt lol
12.Dit is echt het grootste mysterie. Het is zo vreemd dat bijna niemand hun liedjes kent, maar ze slagen erin om concertkaartjes te verkopen.
19.Ik vraag me af hoe ze in de eerste plaats zijn? Is Bigbang een populaire groep? Ik heb ze nog nooit gehoord, noch van mijn vrienden van in de twintig.
39. Ze tellen alleen het maximale aantal zitplaatsen, niet het werkelijke aantal toeschouwers.

Theqoo: 'G-Dragon's Japan-optreden van Bigbang'
1.Wie is hij?
2.Ken hem niet. Is hij populair?
3.Het publiek is Koreaans
8. Kennen onze mensen deze man? Nooit van hem gehoord
10.Is hij een zanger die onlangs debuteerde? Goed dat hij dan veel publiek kan trekken
24. Hij ziet eruit als een mix van TVXQ-leden en Jang Geun Suk. Weet echt niet wie hij is. Vreemd
75. Ik ken TVXQ, Jang Geun Suk en TWICE maar heb nog nooit van BIGBANG gehoord.
84. Populair? Bekijk hun ticketprijzen op de website. Het is afgeprijsd voor de halve prijs en nog steeds beschikbaar. https://ticketcamp.net/bigbang... (de link is verlopen sinds het concert eindigde, maar de opmerking werd gemaakt in 2017 toen de link actief was)

Theqoo:
'Bigbang voert Japanse concert power ranking aan. Hoger dan Arashi? Echt geweldig.'
2.Het is de capaciteit van de locaties, niet het exacte aantal bezoekers
14. Wanneer ze optreden in Japan, komt het grootste deel van hun publiek uit Korea en Zuidoost-Azië. Ze treden op in Japan omdat koepels goedkoop zijn en veel mensen kunnen plaatsen.
17.Zelfs Koreanen zeggen dat ze oplichters zijn. Ik weet niet hoe mensen ze kunnen geloven
29. Ik heb veel mensen naar de concerten van TVXQ zien gaan, maar ik heb nog nooit iemand naar een concert van Bigbang zien gaan of er een cd van hebben gezien.
34. Ik ken er niet eens 1 nummer van
68. Wie is Bigbang?


(opmerking: de draad is net begonnen te trenden en het wordt een hot topic. Ik zal de opmerkingen later bijwerken)

PANN netizen reacties:


[+874, -73]


1. [+541, -9] Dit is hoe YG al tien jaar mensen voor de gek houdt. Gelukkig is SNS nu heel gewoon, dus mensen trappen er niet meer in.


2. [+464, -11] Met de manier waarop YG-media speelt, zou iedereen denken dat ze heel Azië en Noord-Amerika hebben veroverd en wereldtournees houden ㅋㅋ

3. [+419, -11] YG doet altijd alsof ze zoveel beter zijn dan alle anderen. Alsof hun idolen op een ander niveau staan ​​dan andere idolen. Alsof ze echte artiesten zijn of wat dan ook... Natuurlijk is schoonheid niet alles, maar dat een lid lelijk is, garandeert ook niet dat hij getalenteerd is.


4. [+203, -44] 'Jullie hebben geprofiteerd van de media' BTS - Vliegtuig pt. 2



5. [+169, -18] Zonder YG's mediaspel zou Bigbang al verbannen zijn geweest ㅋ G-Dragon produceerde slechts ongeveer 5 nummers, maar hij is gehyped alsof hij een echte muzikant is. Hij co-produceerde ze allemaal

6. [+168, -5] Dit is hoe Bigbang populair werd~ Ze verspreidden de hele dag artikelen zoals 'TVXQ vs Bigbang' 'Big Bang overtreft TVXQ in Japan' 'Big Bang uitverkochte wereldtournees'<


7. [+137, -2] Ik denk dat Bigbang populair werd dankzij de mediaplaystrategie van YG. Hij richt zich op de meest populaire groepen en de media spelen zijn groepen af ​​door ze te gebruiken. Bigbang-TVXQ, 2NE1-SNSD, Black Pink-Twice, Black Pink-BTS... Als je de hele dag zulke artikelen op Naver gooit, denk je dat hun populariteit hetzelfde is