Nieuws

De nieuwe trend in de K-drama-industrie, aangezien veel populaire drama's hun serie beëindigen met slechts 12 afleveringen in plaats van de oude standaard van 16

nieuws.naver.com

Er is een nieuwe trend in de K-drama-industrie waarin nu veel populaire series eindigen met slechts 12 afleveringen. Lang geleden eindigden K-drama's met 16 afleveringen of soms zelfs 18 afleveringen. Er is echter een verandering in deze trend, aangezien K-drama's sluiten met slechts 12.

De verandering in kijkpatronen begon met de populariteit van Netflix en verandert ook de tv-dramaproductie.

De recent populaire tv-drama's 'Een Zakelijk Voorstel (SBS)', 'Dertig, Negen (JTBC)' en 'Door de duisternis (SBS)' zijn allemaal drama's van 12 afleveringen. Ze werden allemaal vanaf het begin populair vanwege hun snelle ontwikkeling en meeslepende verhalen. In het geval van 'A Business Proposal' eindigde het met een hoge kijkersscore van 11,4%, waaruit het grote succes blijkt.

De korte dramatrend wordt echter wat lastig voor omroepen. Er zijn namelijk meerdere barrières, zoals de voorwaarden van een advertentiecontract en een toename van het aantal drama's dat per jaar moet worden geproduceerd.

Desalniettemin reageren kijkers eigenlijk positief op de korte drama's, omdat ze uitlegden dat deze drama's een snelle verhaalontwikkeling hebben die alle extra onnodige scènes wegneemt.

Volgens experts uit de industrie is het bedrijf dat deze korte dramatrend begon, het wereldwijde videostreamingplatform Netflix. Het originele Netflix-drama dat voor het eerst aan populariteit won in Korea was het drama ' Koninkrijk .' Het eerste seizoen van het drama had slechts zes afleveringen, maar werd enorm populair. Meer originele Netflix-drama's zoals ' DP ' ' Inktvisspel ,'' De stille zee ' en ' jeugdrecht ' die allemaal aan populariteit wonnen in Korea waren tussen de 6 en 10 afleveringen.

Terwijl er netizens zijn die genieten van de korte drama's, zijn er andere netizens die wensen dat de drama's langer zouden duren. Bovendien kijken zelfs de omroepen niet positief naar deze nieuwe trend, aangezien de productieomgeving voor deze bedrijven verschilt van de OTT-productie. Dit komt omdat OTT-programma's een beetje vrij zijn van advertenties en productplaatsingscontracten.