Nieuws

Social media influencer/model gemaakt op basis van kunstmatige intelligentie haalt 100 sponsorships binnen

nieuws.naver.com

Met de technologische vooruitgang worden AI-beïnvloeders en virtuele menselijke modellen de nieuwe trend. Het is onlangs naar voren gekomen als een blue-chip in de reclame-industrie omdat er geen privacyschandalen zijn en er geen tijd-ruimtebeperkingen zijn met deze virtuele mensen. Met name het gebruik van virtuele mensen lijkt meer momentum te krijgen in de COVID-19-pandemie, waar er veel reisbeperkingen en beperkingen zijn op het aantal mensen dat samenkomt.

Op 10 sept. Baek Seung Yeop , CEO van Star Studio X dat creëerde ' Rozy ,' legde de nieuw opkomende blue-chip in de advertentie-industrie uit, ' Tegenwoordig worden beroemdheden soms teruggetrokken uit drama's die ze hebben gefilmd vanwege geweldsschandalen op school of controverses over pesten. Virtuele mensen hebben echter geen schandalen om zich zorgen over te maken.'


'Rozy' is een virtuele mens die vorig jaar in augustus Sidus Studio X maakte. Haar leeftijd zal voor altijd 22 zijn en ze is sinds december vorig jaar als een echt mens online actief. Vooral deze virtuele mens begon veel aandacht te krijgen toen ze in juli verscheen in een advertentie voor Shinhan Life.

Volgens CEO Baek Seung Yeop heeft Rozy momenteel advertentiecontracten met bedrijven en een aanzienlijk aantal sponsoring. CEO Baek zei: ' Alleen al deze week hebben we al twee keer geadverteerd en nu hebben we acht exclusieve contracten ,' en ging verder met uitleggen, ' Ze heeft nu meer dan 100 sponsorschappen binnengehaald, maar we hebben ze nog niet kunnen verwerken. '

Hij voegde er toen aan toe: ' We hebben nu onze doelwinst behaald en ik denk dat Rozy tegen het einde van dit jaar meer dan 1 miljard KRW (~ $ 854.007) zal kunnen verdienen .'


Met betrekking tot Rozy's visual, legde CEO Baek uit: ' We hebben geen specifieke persoon als model voor haar uiterlijk gebruikt. De MZ-generatie houdt er niet van om hun gebreken te verbergen of hun gebreken te onthullen. We namen westerse schoonheid ook niet als schoonheidsnorm.'

CEO Baek Seung Yeop deelde ook de toekomstplannen van Rozy. Hij legde uit dat het bedrijf van plan is om Rozy's reikwijdte van activiteiten uit te breiden en over te gaan naar films, drama's en amusementsprogramma's.

Zoals CEO Baek zei, is de reden voor de populariteit van virtuele mensen dat er geen angst is dat advertenties zullen worden opgeschort vanwege onsmakelijke privacyschandalen nadat het AI-model is geselecteerd als het advertentiemodel. Bovendien kunnen de locatie en scène worden gecreëerd via computergraphics, dus het virtuele model is niet beperkt in tijd en ruimte, en in tegenstelling tot echte mensen. Het andere voordeel is dat de periode waarin het model actief kan zijn erg lang of eeuwig is omdat de virtuele mens niet ziek wordt of oud wordt.