Nieuws

'Squid Game' heeft Netflix bijna 900 miljoen dollar opgebracht sinds de release; meer dan 40x van de oorspronkelijke investering

Netflix 's ' Inktvis Spel ' geniet nog steeds volop succes over de hele wereld.


Op 16 oktober, Bloomberg Nieuws heeft aangekondigd dat Netflix sinds de release $ 891,1 miljoen USD aan impactwaarde heeft verdiend.


Het duizelingwekkende cijfer geeft aan dat de OTT-service meer dan veertig keer verdiende wat ze oorspronkelijk hadden geïnvesteerd, aangezien de productie van de show $ 21,4 miljoen USD had gekost - ongeveer $ 2,4 miljoen voor elke aflevering. Hoewel $ 2,4 miljoen USD misschien duur klinkt, investeerde Netflix $ 8 miljoen USD per aflevering van ' Vreemde dingen ' en $ 10 miljoen USD per aflevering van ' De kroon ,' waardoor de investering in 'Squid Game' in vergelijking daarmee aanzienlijk klein is.

Ondertussen hebben, volgens interne documenten, 132 miljoen mensen in de eerste 23 dagen na de release meer dan twee minuten naar 'Squid Game' gekeken. Van deze kijkers keek 89% minstens één aflevering en 87 miljoen, of 66%, bingewatchte tot de laatste aflevering.