[Song & MV Review] Taeyeon � 'My Voice � The 1st Album Deluxe Edition / Make Me Love You'

12. 11:11
13. Liefde in kleur
14. Vuur
15. Gum
16. Gordijnoproep
17. Tijd die op geheugen loopt

Meiden generatie leider Taeyeon heeft een speciale editie uitgebracht van haar eerste solo-album getiteld ' My Voice � The 1st Album Deluxe Edition .' Deze speciale release heeft alle nummers van ' Mijn stem ,' plus de single ' 11:11 ,' evenals drie nieuwe nummers. In totaal 17 deuntjes, plus een bijbehorende video' Laat me van je houden .' Hoe cool is dat?

Opmerking : deze recensie zal betrekking hebben op de drie nieuwe tracks. De single en het album zijn al beoordeeldhierenhierrespectievelijk.

' Laat me van je houden ' begint een beetje flauw, maar komt al snel op stoom en wordt een serieus gaaf nummer. Het heeft een meeslepend, episch gevoel, met echo-achtige teksten en een fluitende synth. De zang op deze is bijzonder goed als het nummer eenmaal zijn pas vindt, en heeft enkele riemen die gewoon briljant zijn. De emotie is voelbaar en het is gemakkelijk te begrijpen waarom dit werd gekozen als titelnummer voor de deluxe editie.�

' Ik geef jou de schuld ' is hier nog een majestueus deuntje, dit keer een ballad. Het is ook gedaan op de manier waar ik van hou - uitgekleed, rauw, met ingetogen instrumentatie om haar geweldige zang te benadrukken. Ze straalt wanhoop uit in deze, en het voelt bijna alsof ze diep in haar ziel reikte om die vocale hoogten te vinden. Ondanks het Engelse faalkoor, kreeg ik er koude rillingen van.

' Gordijnoproep ' heeft een epische beat en het algehele effect is erg OST-achtig. Ik denk dat dat opzettelijk was, aangezien ze hier een relatie relateert aan een toneelvoorstelling, en het uiteenvallen is het laatste gordijn. Het heeft een grandioos gevoel alsof het op maat is gemaakt voor een film. De ongelooflijke beukende beat en haar zwevende stem laten je op het einde met een gevoel van hoop achter.

Al met al vind ik deze nummers sterker dan de rest van het album. Elk van deze nummers is groots op zichzelf en gecombineerd met de andere nummers maken ze dit album tot een pure winnaar. Er waren enkele pretentieuze nummers op de volledige LP die snel aan het slijten waren, maar deze drie zijn uitstekende deuntjes. Als je een Taeyeon fan bent (of zelfs als je dat niet bent), is het absoluut de moeite waard om deze nieuwe nummers eens te proberen.

MV REVIEW -- 'MAAK ME VAN JE HOUDEN'

Deze MV gaat helemaal over het oproepen van emotie. Er zijn geen grandioze bezienswaardigheden, hoewel de augustusproductie haar best doet om je anders te laten denken. Helaas lukt het uiteindelijk niet.

Er waren delen van de MV waar ze bloemen op haar gezicht moest laten tekenen. Maar ik zag ze eerst niet als bloemen, en ik dacht 'twee keer per dag scrubben, schat. Het zal die poriën ontstoppen.' Het zag er op de een of andere manier onnatuurlijk uit en belemmerde mijn plezier in de MV. Ik kijk geen MV's op een 65' 4K UHD-tv, dus daar heb je het.

De MV lijkt op een paar locaties plaats te vinden. Er is een grotere kamer vol met bloemen en een mock-up van een woonkamer, waar licht door een raam stroomt. En er is een hal. Het belangrijkste probleem dat ik heb, is dat ik de kamer nooit heb verlaten. De MV was gewoon niet zo interessant. Het was niet slecht, maar ook niet echt goed.

Ik hou van MV's die dynamischer zijn. Misschien ben ik afgemat, maar deze sprak me niet zo goed aan als ik had gehoopt. Ik kan dit niet echt aanraden, maar als je geen genoeg kunt krijgen van Taeyeon, ga je gang en druk op play.

Scoren

MV-relevantie .......8
MV-productie ......6