Blogs

TikTok-uitdagingen die viraal gingen in Zuid-Korea

TikTok is de nieuwste sociale media die niet alleen de VS, maar ook Zuid-Korea heeft overgenomen. TikTok is goed ontvangen, vooral door Gen Z in Zuid-Korea, en het wordt viraal vanwege de memes en alle uitdagingen waaraan mensen kunnen deelnemen. De app werd groter, vooral in 2020, toen de COVID-19-pandemie voor het eerst begon . Sindsdien heeft het meer gebruikers voor TikTok Korea toegevoegd.

Hoewel TikTok populair is in de Verenigde Staten en mogelijk in veel andere landen over de hele wereld, zijn de trends in elk land anders. Zuid-Korea heeft zijn eigen trend en populariteit van verschillende Tik Tok-uitdagingen, en nu is het heel gewoon om te zien dat veel K-POP-groepen hun eigen uitdagingen posten. Helaas worden ze niet allemaal te viraal. Vandaag nemen we de tijd om een ​​paar TikTok-uitdagingen te bekijken die echt in Zuid-Korea zijn ontploft!

1) Elke songuitdaging

Hoewel dit niet de eerste 'officiële' TikTok-uitdaging was, was dit nummer zeker een factor om de naam van TikTok bij Koreanen bekend te maken. Dit nummer werd uitgebracht op 13 januari 2020 en ZICO maakte gebruik van het concept van een 'dansuitdaging'. Het resultaat? Het werd extreem viraal -- het nummer zelf was zo populair dat het het nummer 1 nummer van 2020 is in de jaarlijkse hitlijsten van Melon. ZICO heeft goed werk geleverd met marketing door te koppelen met verschillende sterren, zoals Hwasa en Chungha, om de uitdaging aan de gang te krijgen. Het nummer is niet alleen makkelijk om op te dansen, maar het nummer zelf is gewoon een bop. Al met al kan het zeker zijn dat ZICO absoluut een pionier was voor TikTok-uitdagingen in Zuid-Korea.

2) Een minnaaruitdaging maken

Dit nummer van SS501 werd eigenlijk meer dan tien jaar geleden uitgebracht, in 2009, en werd gebruikt als de OST voor het drama 'Boys over Flowers'. Tien jaar snel vooruitspoelen en dit nummer werd een van de vele populaire TikToks in Zuid-Korea. Met een gemakkelijk te volgen choreografie en schattige poses werd dit een populaire TikTok onder koppels!

3) NUNUNANA-uitdaging

Was ZICO de hoofdpersoon van de eerste helft van 2020 voor TikTok, dan pakt Jessi zeker de kroon voor de tweede helft van 2020. Jessi bracht in de zomer van 2020 'NUNUNANA' uit, en deze TikTok werd enorm. Ze plaatste op haar Instagram minstens tien verschillende versies van deze uitdaging, en dit nummer werd kort daarna beroemd. Bij de eerste release bereikte het nummer niet hoog in de hitlijsten, maar naarmate het nummer meer en meer bekend werd via sociale media-apps, werd het een knaller.

4) Meghan Trainor 'Titel'-uitdaging

Veel mensen herinneren zich alleen 'All About That Bass' van dit album, maar dat geldt niet voor Zuid-Koreanen. Op TikTok en Reels begonnen veel mensen een supergemakkelijke choreografie te maken van dit aanstekelijke deuntje, en het knalde eruit. Hoewel de uitdaging in de Verenigde Staten bestaat, ontplofte hij echt in Zuid-Korea.

5) #WANNABEITZY-uitdaging

ITZY's iconische nummer 'Wanna Be' was ook een populaire categorie in de TikTok-wereld, aangezien de beroemde schouderdans van Ryujin een TikTok-trend werd. Het is eigenlijk best een uitdaging om uit te voeren... oftewel waarom het een uitdaging werd!

6) Toestemming om te dansen Uitdaging

Hoewel de uitdaging van dit nummer officieel werd toegewezen aan YouTube-shorts, weerhield dat Gen Z- en K-POP-fans er niet van om het ook op TikTok te doen! 'Permission to Dance' van de wereldwijde supersterrengroep BTS was niet alleen gemakkelijk te volgen, maar ze gebruikten gebarentaal om de dans te interpreteren, waardoor het nog meer betekenis kreeg. Het lied was bedoeld om hoop te geven, vooral in deze wereld van onzekerheid tijdens de pandemie, en het gaf zeker veel mensen vreugde en hoop.

7) Hier gaan we uitdaging

Niet K-POP-gerelateerd, maar deze TikTok & Reels werden extreem viraal -- eigenlijk een video van mensen die feesten met dit nummer op de achtergrond. Eén persoon zou het beginnen en de anderen zouden reageren. Het was perfect voor thuisfeesten en bijeenkomsten, die door de pandemie steeds gebruikelijker werden in Zuid-Korea. Het was een manier om niet alleen plezier te hebben met vrienden, maar ook om je stress kwijt te raken!

TikTok lijkt nooit te eindigen, en andere sociale-mediaplatforms komen allemaal met hun eigen versies, zoals Instagram Reels of YouTube-shorts. Het korte videogenre wordt vanaf nu alleen maar groter en het ziet ernaar uit dat de hype ook in Korea niet zal afnemen. Wat vind jij van deze uitdagingen? Heb je aan een van hen deelgenomen? Welke was jouw favoriet? Misschien hebben we er een gemist die je niet leuk vond - laat het ons weten in de reacties hieronder en we komen terug met de tweede editie!