Nieuws

Twee comedians gebruiken gezichtsfilters om eruit te zien als idolen en hun parodie MV gaat viraal

Tegenwoordig is een van de populairste idoolgroepen op YouTube in Zuid-Korea absoluut ' Gek monster .' Alle idolen hebben unieke concepten die een sterke indruk achterlaten op hun fans, maar Mad Monster laat een krachtiger nabeeld achter dat sommige mensen nog nooit hebben gezien. Deze groep promoot een concept dat ook in de toekomst moeilijk te dupliceren zal zijn.

Mad Monster is een tweekoppige jongensgroep die is gemaakt door komieken Kwak Bum en Lee Chang Ho via hun YouTube-kanaal' Bbang Song Kook .' Veel Koreaanse comedians zaten zonder werk nadat de omroepen besloten alle comedyshows te sluiten na COVID-19. Daarom gingen velen van hen naar YouTube om hun comedytalent te laten zien.

Hetzelfde gold voor Kwak Bum en Lee Chang Ho. Deze twee komieken creëerden een kanaal op YouTube waar ze regelmatig komische sketches voor hun fans uploadden. Hun idoolgroep 'Mad Monster' was het product van een van hun komische sketches. Het komische duo creëerde een universum waarin Mad Monster een idoolgroep is waarvan onderdeel is Gek entertainment .


In april bracht dit duo zelfs een single uit samen met een videoclip die onlangs viraal gaat. ' Mijn Rudolph ' werd uitgebracht als een parodie op idoolgroepen, maar ging viraal nadat de komieken buitensporige gezichtsfilters gebruikten om hun huid helder te maken met surrealistische grote ogen en een abnormaal scherpe kin.

Nadat de muziekvideo was uitgebracht, werd deze op de eerste dag 1 miljoen keer bekeken en de weergaven blijven stijgen aangezien de video vanaf 19 mei meer dan 5 miljoen kijkers bereikte. De groep werd zo populair dat ze zelfs een 'Visual cam' uitbrachten. ' video van hun nummer op 17 mei.

De single 'Mine Rudolph' kreeg zelfs erkenning van Jay Park , zoals de zanger commentaar gaf op hun muziekvideo, zeggende: ' Waarom klinkt het liedje goed...zo irritant, lol.' Het spoor bereikte zelfs rang 86 op de Melon Music chart en rang 23 op Bugs charts. De groep blijft inhoud uploaden via hun YouTube-kanaal, aangezien ze zelfs een choreografie-oefenvideo hebben uitgebracht, net als elke andere idoolgroep.