Blogs

Vijf van BTS' Jimin's nummers worden 'populaire' geluiden op TikTok

Op 26 december meldden rapporten van verschillende media dat: TikTok had ingehaald Google om de meest bezochte website op internet te worden. Dit zou betekenen dat alle inhoud op de site, of het nu video's zijn of de muziek die in de video's wordt gebruikt, een grotere kans heeft om een ​​breder publiek te bereiken, waardoor de populariteit en dus de bekendheid van een artiest toenemen.

Tijdens de feestdagen, toen er steeds meer webverkeer naar de site werd geleid, bleek dat vijf van Jimin's liedjes nu het label kregen ' populair ' klinkt op het platform, waarvan vier solonummers (Filter, Serendipity, Promise, & Christmas Love) en het vijfde een subeenheidnummer dat hij zelf schreef, componeerde en produceerde (Friends).

-Advertentie- Overslaan

Dit is nog indrukwekkender gezien het feit dat twee van de nummers pas onlangs als officiële geluiden aan het platform zijn toegevoegd. 'Christmas Love' zou op 19 december zijn toegevoegd en 'Promise' op 23 december, maar op 24 december waren het al populaire geluiden.

De opkomst van veel van zijn liedjes tot de status 'populair' laat zien hoe aantrekkelijk en betoverend zijn stem is voor elke luisteraar.

Met de toenemende populariteit van TikTok hebben zelfs grote en gerenommeerde prijsuitreikingen nieuwe categorieën toegevoegd vanwege de verandering in de manier waarop mensen muziek consumeren. Het is niet alleen meer streamen en verkopen, maar ook hoeveel het geluid wordt gebruikt op TikTok, wat mede de populariteit van een nummer bij het grote publiek bepaalt.

De AMA's van 2021 hadden bijvoorbeeld de categorie voor 'Favoriete trending nummer', vooral om aan te geven welk nummer een hoge populariteit/vraag had op TikTok en dus bij het grote publiek. Met deze context is het duidelijk hoe belangrijk het voor Jimin als artiest is dat zijn liedjes/geluiden als populair worden gerangschikt op TikTok. Het laat zien dat zijn engelachtige en boeiende stem veel gevraagd is bij het grote publiek.

Op 29 december was 'Filter' Jimin's meest gebruikte nummer/geluid, en ook het meest gebruikte solonummer van het Map of the Soul:7-album, evenals het 8e meest gebruikte officiële BTS-geluid. Bovendien is het het enige solonummer in de Top 15 van meest gebruikte officiële BTS-geluiden op het platform.

Ondertussen heeft Jimin's hashtag op TikTok (#jimin) op 3 januari de 82 miljard views gepasseerd en blijft daarmee de op één na meest bekeken individuele hashtag op het platform. Er zijn minstens 11 hashtags met hem verbonden op het platform, die allemaal miljarden views hebben.

Gefeliciteerd Jimin!