Nieuws

Zuivelbedrijf zwaar bekritiseerd na het uitbrengen van een advertentie waarin vrouwen in koeien veranderen

AKPOPHEF nieuws.nate.com

Seoel Melk , het grootste zuivelbedrijf van Zuid-Korea, krijgt veel kritiek na het uitbrengen van een advertentie waarin vrouwen worden afgebeeld als koeien. Naarmate de controverse toenam, werd de advertentie verwijderd op YouTube.

Op 29 november plaatste Seoul Milk een advertentievideo op hun officiële YouTube-kanaal met de titel ' De identiteit die onder een sluier verborgen was... Seoel Biologische Melk.' Ook legde het bedrijf onder de video uit dat het prijzen zou uitdelen via een loterijsysteem als je een recensie van de video achterlaat in het commentaargedeelte.

Er ontstond echter controverse zodra de video werd onthuld. De advertentie begint met een mannelijke ontdekkingsreiziger die een camera vasthoudt die door het bos dwaalt. Terwijl de man door het bos dwaalt, vertelt een man: ' Het is ons uiteindelijk gelukt om ze op camera vast te leggen op een ongerepte plek waar de natuur in al haar puurheid bewaard is gebleven.' Daarna zie je vrouwen in geheel witte outfits dauw van de bladeren drinken en sporten in het wild.

De overlevering blijft uitleggen, ' Ze drinken schoon water uit de pure natuur, dringen aan op een milieuvriendelijk biologisch dieet en leven vredig in een aangename omgeving. Ik zal proberen ze voorzichtig te benaderen...' De man stapt vervolgens per ongeluk op een tak terwijl hij stiekem een ​​foto van deze vrouwen probeert te maken. Zodra de vrouwen het geluid hoorden, richten ze hun ogen op de man, en de vrouwen veranderen onmiddellijk in koeien.

De video eindigt met het verhaal, ' Schoon water, biologisch voer, 100% pure Seoul-melk. Biologische melk van een biologische ranch in de aangename natuur van Cheongjang.'


Zodra de video werd onthuld, verspreidde deze zich snel over verschillende sociale-mediaplatforms zoals Twitter, en kreeg kritiek van netizens. Veel vrouwen verhieven hun stem en wezen erop dat de advertentie mannen rechtvaardigt om stiekem foto's van vrouwen te maken, wat duidelijk een misdaad is, naast het feit dat de vrouwen werden vergeleken met koeien.


Terwijl de video van 29 november tot 8 december op YouTube stond, waren er duizenden reacties op de video waarin de advertentie werd bekritiseerd. Netizens merkte op, ' De man maakt illegaal foto's van vrouwen en de vrouwen veranderen in koeien. Deze advertentie heeft te veel problemen. Het is walgelijk,' 'Was er niemand die deze advertentie een probleem vond voordat ze hem uitbrachten?' 'De persoon die de advertentie heeft gemaakt en de persoon die toestemming heeft gegeven om het uit te brengen, hebben allemaal geen gendergevoeligheid', 'Hebben ze een mannelijke ontdekkingsreiziger toegevoegd omdat ze niet alle vrouwen wilden laten zien?' en ' Vrouwen die in koeien veranderen? Werkelijk?'


In het licht van deze controverse kwam ook de controversiële naaktvoorstelling van Seoul Milk in 2003 weer aan de oppervlakte. In januari 2003 creëerde Seoul Milk een sociaal schandaal door drie naakte vrouwelijke modellen uit Jeolla te laten verschijnen en melk op hun lichaam te spuiten met een spuitpistool in het openbaar. De werknemer die verantwoordelijk was voor de naaktvoorstelling werd veroordeeld tot een boete wegens obsceniteit.